– Hazaért végre?
– Igen, szerdán jöttem meg. Először Spanyolországban, aztán Olaszországban teszteltem. Barcelonában még a tavalyi motorral mentem, azért, mert a szabályok szerint egy versenyszezonban csak egy erőforrást használhatunk, s ott nem akartunk pluszkilométereket beletenni a 2015-ösbe. Aztán a szerelők kicserélték az ideire, s Olaszországban azt ellenőriztük, hogy minden rendben van-e, minden működik-e.
– És mik a tapasztalatok? Működik?
– Minden nagyon jó! És ez nem marketingszöveg, tényleg! Egyértelműen érezhető, hogy fejlődött az autó, erősebb lett, és gyorsabb a kanyarokban. Ugyanakkor látni kell, hogy a Citroën előnyét nem lehet egyetlen téli szünet alatt ledolgozni. Nem leszünk egy szinten velük ebben az idényben sem.
– Ha már az ellenfeleknél tartunk, beszéljen róluk egy kicsit!
– A Citroënt már elmondtam, s hozzátenném, hogy idén nem négy, hanem öt autót indít. A Honda, vagyis mi szintén öt autóval vágunk neki a szezonnak, lesz két gyári és három másik privát csapatokban. A Lada teljesen új modellel jelentkezik. Sötét lónak tartom. Kívülről nagyon jól néz ki a gép, csupa pozitív hír érkezik róla, ráadásul a pilótafelállás is erős: ott van Huff és Thompson. A Chevrolet pedig a hírek szerint a tavalyi hat helyett nyolcra bővíti a létszámot. Vagyis nagyon erős lesz a mezőny, ez biztos.
– Amelyben ott lesz a tavalyi világbajnokság negyedik helyezettje, vagyis ön is. Ráadásul ugyanúgy a sikercsapattal, a Zengő Motorsporttal, ugyanúgy a Hondával – ám mégis jelentős változások történtek.
– Egyrészt van ennek egy anyagi része, ami a Molnak köszönhető, s ami miatt év közben is lehetőségem lesz majd tesztelni, valamint a gyári csapattal mehettem a szezon előtt gyakorolni. Én mindig ezt éreztem a legnagyobb hiányosságunknak. Nagy öröm számomra, hogy a megszokott közegben, vagyis a Zengő Motorsportnál maradhattam, ám nem minden maradt a régiben: a Honda fejlesztéseit a tervek szerint előbb meg fogjuk kapni, mint tavaly, sőt, ideális esetben a gyáriakkal együtt jutunk hozzá mi is.
– Eszerint volt értelme tárgyalni a japánokkal, akik aztán annak ellenére nem orroltak meg önre, hogy nemet mondott nekik.
– Valóban kaptam tőlük ajánlatot, de ennek részleteibe nem kívánnék belemenni. Azt viszont nyugodtan kijelenthetem, hogy kétségtelenül nem anyagi szempontok alapján döntöttem. Nagyon érzékeny szituáció volt ez, hiszen kaptam egy tényleg kiváló lehetőséget, amire nem mondhattam egyszerűen azt, hogy kösz, de nem, nem sérthettem meg ezzel a Honda vezérkarát. Nagyon hosszú tárgyalások során értették meg, hogy ha én igent mondok, megszűnhet a Zengő Motorsport, ugyanis velem együtt lett felépítve ez az egész. Végül aztán jó feltételeket tudtunk kialkudni, aminek természetesen nagyon örülök. Ez a szív és az ész közös döntése volt.
– A szezon közben pedig majd kiderül, hogy mindebből mennyit profitálhat. Mi a cél?
– A mezőny nagyon erős lesz, ráadásul a tavalyi negyedik hely miatt a léc is nagyon magasan van. De én minden évben fejlődni szeretnék, ezért úgy fogalmazhatnám meg a célomat, hogy legalább olyan jó teljesítményt akarok nyújtani, mint az előző szezonban.
A sorozat első embere kíváncsi arra, mire megy egymással a Citroën és a Honda
A Barcelonában megtartott hivatalos szezon előtti sajtótájékoztatón természetesen ott volt a túraautó-világbajnokság első embere, François Ribeiro, aki többek között beszélt az idei esélyekről, s külön kitért a Hondára.
– A tavalyi események mindenki számára nyilvánvalóak voltak: a Citroënnek hét hónappal több fejlesztési idő állt rendelkezésére, mint bárki másnak, de idén kíváncsi leszek az erőviszonyokra – mondta François Ribeiro. – Nem a barcelonai teszt alapján, mert nem gondolnám, hogy abból túl sok következtetést levonhatnánk, de már várom, hogy lássam Argentínában, a Q2-ben a különbséget Citroënek és a Hondák között. A Honda meglehetősen balszerencsés volt tavaly, amikor Marrákesben összetört Tarquini autója, mert így azt a kocsit nem tudták tesztautóként használni, s ezáltal három vagy négy hónapot vesztettek azzal, amíg újat építettek. Idén már most sokkal több tesztet teljesítettek. Egy új kocsit is építettek, amit elküldtek a Japánban található szélcsatornájukba. Azt hiszem, ez az első alkalom, hogy lehetőségük nyílik a Honda Forma–1-es létesítményeinek használatára.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!