Jó volt látni, hogy Valenciában ismét dobogón állsz. Milyen érzés volt újra pezsgőt locsolni?
Nagyon jó érzés, bár óvatosan locsoltam, hogy a csapatnak is maradjon, hiszen nagyon keményen dolgoztak az elmúlt két és fél évben és végre eljött az idő, hogy átadhattam nekik az üveget.
A Mercedes AMG Petronas nagy lépésekkel halad előre ebben a szezonban, a Te harmadik helyezésed Valenciában is pont ezt mutatja. Szerinted a hétvégi Brit Nagydíjig is kitart ez a lendület?
Valóban jól haladunk, Shanghaiban nyert Nico, nekem jó pillanataim voltak Monacoban és Valenciában, ezekkel bebizonyítottuk, hogy fejlődünk. A csapat nagy jól dolgozik, így fontos lépéseket tudunk továbbra is tenni a fejlődés irányába, és így állandó résztvevői leszünk a versenyeknek. A Silverstone-i futamból tanulva viszont, a normál, száraz időjárás nem hagy nekünk nagy esélyt, viszont vegyes időjárási körülmények között, amire számíthatunk az előrejelzések szerint, sokkal nyitottabbak az esélyeink.
Még mindig annyira vágysz a sikerre, mint a karriered kezdetén? Élvezed még a F1-et annyira mint akkor? A Valenciai dobogó motivál téged?
A motivációval sosem volt problémám. Sajnos a szezon elején a szerencse nem állt eléggé mellettünk, de az új futamok új motivációt jelentenek, és mindig előre tekintek általában is. Még mindig remélem, hogy lesz pár jó eredmény ebben az évben, bár nyerésről álmodozni azért is nehéz, mert a fejlesztés szintjétől függ minden.
Több mint 20 éve indultál először Forma 1 versenyen, mi változott ennyi idő alatt?
Talán a legnagyobb változást a KERS és DRS rendszerek hozták, ezzel az előzéshez már nincs szükség speciális körülményekre, csak gyorsabbnak kell lenned, mint az előző autó. Nagyon örülök, hogy az FIA létrehozott egy ilyen eszközt. De maga a verseny szelleme és az, hogy hozd ki a maximumot az autódból sosem változott.
Több versenyző is esélyes világbajnoki címre, szerinted hogyan fognak alakulni az erőviszonyok?
Szerintem a Red Bull bebizonyította Valenciában, hogy nagyon erősek, több fejlesztést is végrehajtottak. Így Sebastian és Mark nagy eséllyel indulnak. A Ferrari vezet jelenleg Fernandoval, de még rengeteg futam van a végéig, bármi lehet. Érdekes lesz, hogy a Ferrari tudja-e tartani vezető pozícióját a Red Bullal szemben.
Mennyire különbözöl attól a Michael Schumachertől, aki 2006-ban nyugdíjba ment?
Kérdezd meg a barátaimat (nevet). Sokkal nyugodtabb vagyok, de ugyanazokkal a célokkal és motivációval.
Mi vett rá, hogy visszatérj?
Nem hiányzott a versenyzés, nemis unatkoztam, valójában élveztem a szabadságot és hogy olyan dolgokat csinálhatok, amiket azelőtt nem. És amikor Ferrari tanácsadóként érkeztem, akkor sem éreztem, hogy újra részt szeretnék venni. De aztán 2009 novemberben Ross felhívott, elindított bennem valamit. Sok véletlen volt: Ross volt a csapat igazgató, a Mercedes épp indulásra készült – és én egy Mercedes-kedvelő voltam a F1 előtti időszakomban – valamint felfrissülve, de ugyanúgy jó kondiban voltam. Hirtelen felgyúlt bennem újra a Forma 1 láz, amire nem is gondoltam volna a hívás előtt.
A 3 éves szerződésed az idei szezon végén lejár. Szeretnél továbbra is maradni?
Erről csak annyit mondanék, hogy a döntések után, minden kiderül.
Milyen Michael Schumacher egy tipikus napja a pályán kívül?
Családi reggelivel kezdődik. Kora reggel edzek, aztán az irodában utánajárok az üzleti ügyeknek, délután pedig állóképességre irányuló edzés vagy egy jó focimeccs a haverokkal vagy a helyi csapatommal. Este pedig egy jó kis grillezés a családommal, barátokkal.
Milyen focistának tartod magad?
Nyilván sosem leszek olyan sikeres focista, mint pilóta, de én élvezem ezt az új kihívást is és folyamatosan fejlődök. Jobb játékos vagyok már, mint 10 éve és folyamatosan tanulok. Nagyon későn kezdtem el játszani és az első években ráadásul nagyon rosszul…
A Mercedes AMG Petronas csapata nemrég írt alá egy együttműködési szerződést a Puma márkával, akik a verseny és csapatruhát biztosítják, mi a véleményed ezekről a termékekről?
Egyrészt nagyon hálás vagyok a Puma-nak, hogy támogatja a csapatunkat, nagyon sok jó termékük van, folyamatosan új kollekciójuk és határozottan követik a stílusunkat. Tetszik a Mercedes kollekció, de az Usain Bolt kollekció könnyed darabjai is nagyon tetszenek. Örülök, hogy együtt dolgozunk.
Visszatérésed óta Monaco után sikerült először a pole-pozíciódat biztosítani. Milyen érzés volt?
Ideje volt már. Nem kételkedtem, hogy még mindig elég jó vagyok Forma 1 pilótaként, de ezt nem mindenki osztotta – Monaco megmutatta nekik. Jó érzés volt, de ugyanakkor rossz is. Tudtam, hogy nem másnap fogok az első helyről rajtolni, így kicsit elhomályosult.
Jó iramban haladsz ebben a szezonban, de nagyon szerencsétlen voltál, ami a technikai dolgokat illeti. Gyakorlatilag több technikai hiba történt ebben a szezonban veled, mint 2001 és 2005 között összesen. Mennyire frusztráló ez?
Nem tudtam erről a statisztikáról, mindenestre érdekes. A helyzet az, hogy prototípusokat vezetünk és a háttércsapatnak köszönhetjük, hogy ritkák a technikai problémák. Persze jó lenne több szerencse és több pont, de ez nem frusztráló, inkább azt mondanám motiváló.
Jacques Villeneuve nemrég a vezetés színvonalát kritizálta, a pilótákat „bébi”-nek nevezte. Kritikus volt a Te és Bruno Senna ütközéssel kapcsolatban is, ami Barcelonában volt. Szerinted is baj van a színvonallal, milyen ahhoz képest, mint mikor te kezdtél?
A Forma 1 a motorsportok csúcsa, nagyon népszerű, már több széria lefutott változó pilótákkal. Azonban én úgy érzem, hogy bárki, aki bekerül a F1-be megérdemli és biztos nagyon jó versenyző.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!