Tavaly nyáron jelentette be a Maserati, hogy az MC20-as sportkocsi GT2-es versenyautó-változatával visszatér a GT-versenyzés világába, a tervek szerint alakul a fejlesztés, azaz megkezdték a prototípusok tesztelését a Párma melletti Autodromo Varano de’ Melegari versenypályán, az első rajtja pedig a Spa-i 24 órás lesz júniusban.
Az utcai autó remek alapot jelent a karbon vázával, az előkamrás V6-os biturbójával (630 lóerős a versenyautóban a BoP szabályok alapján), így a mérnökök különösen sokat dolgoztak az egyenletes teljesítményt nyújtó aerodinamikai csomagon, aminek a végleges finomhangolásán dolgoznak most. A karosszériaelemeket gyorsrögzítéssel szerelik fel a vázra, ami verseny közben megkönnyíti a cserét vagy épp a javítást. A futómű minden porcikája versenyautó-alkatrész, ahogy a 6 fokozatú szekvenciális váltó is eltér az utcai modelltől.