Nem kell túlságosan tehetséges jósnak lenni ahhoz, hogy kijelentsük: az Audi R8 LMS GT3 az utcai változat modellfrissítését jelzi előre – ugyanazon a gyártósoron készülnek. A mérnökök négy területre összpontosították erőiket: az aerodinamikai csomagra, a fékhűtésre, a kuplungra és a váltóra.
Új az első lökhárító, nagyobb a hűtőrács, a felső peremen ott van az Ur-Quattro három apró légbeömlője, amely újabban már az A1-esen is ott van, összességében stabilabb lett a légáramlás az autó körül, azaz magasságtól (felfüggesztés) és időjárástól (szél) függetlenül egyenletesebb a teljesítmény.
Az új légcsatornákkal az első- és a hátsó fékek hűtését javították, a tengelykapcsoló háromtárcsás darab, a váltóban a csapágyakat és a fogaskerekeket cserélték erősebb darabokra, csökkentették az önzáró differenciálmű kopását. Az új FIA-szabályok megfelelő karbon energiaelnyelő-elem került az autó hátuljára.
Áttervezték az alumínium-karbon térvázat, amelybe jelen esetben még egy acél bukókeretet is beépítenek, a merevség 39%-kal nőtt. Az 5,2 literes V10-es szívómotor változatlanul folytatja, teljesítménye versenysorozattól függően akár 585 lóerő lehet, az olajcsere-intervallum 10 000 km, míg nagyszervizre minden 20 000 km után kell sort keríteni. Az első ügyfélautókat novemberben szállítják le, a vételár adók nélkül 398 000 euró, a homologizációra januárban kerítenek sort, jövőre már rajthoz állhat a felfrissített megjelenésű és technikájú Audi R8 LMS GT3.