– Tavaly az autód mechanikai meghibásodása miatt nem tudtál az élmezőnyben maradni, mégis a legtöbbször te voltál a leggyorsabb a gyorsasági szakaszokon. Készülsz a visszavágóra a hétvégén?
– Marcus Grönholm (MG): Egy éves tapasztalattal a hátunk mögött a 307 WRC túlesett a gyermekkori betegségeken. Egy esetenként nehéz első szezon után most már megbízható és mégis nagyon versenyképes autó lett. A csapat nagyon keményen dolgozott a téli pihenő alatt és a tesztelés is jól sikerült. A Pirelli abroncsok jól mennek, bár nem tudtuk még komolyabban összehasonlítani a versenytársakéval, így minden eldől a rali alatt. Tisztában vagyunk azzal, hogy a versenytársaink sem ültek ölbe tett kézzel, és azt sem várom, hogy nagyon könnyű dolgunk lesz, mégis a célom a győzelem.
– A 2004-es évhez képest a 307 WRC ötfokozatú sebességváltóval és szélesebb kasznival áll rajthoz. Ez előny az ilyen típusú ralin?
– MG: A szélesebb kasztni nem igazán jelent “pluszt”, bár az autót még különösebb kinézetűvé teszi a Svédországban használt keskeny és szegecses abroncsokon! A 2005-ös autó sokat fejlődött a felfüggesztés és az aerodinamika terén és ez hasznos lesz számunkra. Nem hiszem, hogy a sebességfokozatok száma lényeges különbséget jelent majd, én mégis jobban szeretem az ötfokozatú sebességváltót. Úgy hiszem, hogy a vezetési stílusomat még természetesebbé teszi.
– A svéd gyorsasági szakaszok gyorsak és jegesek. Hogyan fogod megtalálni az autó határait és a jó tapadást?
– MG: Teljes mértékű koncentrálást igényel a hétvégi verseny. Persze nem könnyű megtalálni, hogy pontosan hol vannak a határok egy ilyen fajta ralin. Ezt tavaly a saját bőrömön is megtapasztalhattam, miközben próbáltam behozni a lemaradásomat, gyorsan ki is estem a versenyből. A 307 WRC akkoriban még egy korai fejlesztési fázisban volt, és a vezethetőség még tökéletesítésre szorult. Két kipördülés után mondtam magamnak, hogy itt az ideje a lassításnak. Mikor jól érzed magad az autóban, lehetséges, hogy megtaláld azt a kis extra sebességet, mely a győzelemhez vezet.
- Az enyhe időjárás azt jelentheti, hogy a szokásos hófalakat nélkülözni kell, amelyek pedig hagyományosan szegélyezték a gyorsasági szakaszokat. Ez még nehezebbé teszi azt, hogy teljes sebességgel versenyezzél?
– MG: Inkább azt mondanám, hogy egy kicsit veszélyessé válik, ha túl szélesen haladsz. A problémát mégsem a hó hiánya okozhatja majd, hanem az utat borító jégé. Mivel így az abroncson lévő szegecsek gyorsabban elkopnak. Így is lehet telegázzal menni, de nem olyan nagy élmény.
- Mire van szüksége az autónak ahhoz, hogy versenyképes legyen Svédországban?
– MG: A nagyon gyors és hosszú kanyarokon át az autónak nagyon kiegyensúlyozottnak és jól vezethetőnek kell lennie. Jó, ha a szegecsek jól fogják a jeges úton az autót, miközben szükség van az autó jó húzására is és erős motorra a megfelelő sebesség elérése érdekében.”