Az FIA a Dakar számára fogalmazta meg a T1+ kategóriáját, amivel a kétkerékhajtású versenyautók esélyeit próbálták növelni, a Dél-Afrikai motorsport-szövetség is átvette ezt, azaz idéntől már ott is ilyen versenyautók állhatnak rajthoz a helyi bajnokságban. A már évtizedes múltra visszatekintő, egyedi acélcső vázat használó Ford Ranger versenyautóját is átalakította a Neil Woolridge Motorsport, a karosszéria 30 centivel szélesebb (2,3 méter), nagyobbak a kerekek (17 colos felni, 37 colos kerékátmérő).
Ezt az alkalmat megragadták arra is, hogy a BOS Suspension nevű cég jóvoltából a korábbi, dupla lengéscsillapítók helyett egy lengéscsillapítós rendszert vezettek be, ami jobban együttműködik a szabályok által megengedett nagyobb (28 helyett 35 cm) rugóúttal, azaz nagyobb mértékű kerékmozgással. A legnagyobb újdonság, hogy már nem az 5,0 literes Coyote V8-as szívómotor, hanem a 3,5 literes V6-os EcoBoost hajtja a kerekeket, ennek a teljesítményét az előírások szabályozzák, legfeljebb 408 LE/600 Nm lehet, a végsebesség elektronikusan korlátozott 170 km/óra. A Ford Ranger T1+ versenyautó először március 25-én, a Mpumalanga 400-as versenyen áll majd rajthoz.