Egy év kihagyás után újra hazánkba látogat az FIA ERC Rally Európa-bajnokság (FIA ERC) mezőnye. A rangos versenyt nyíregyházai központtal, a Zempléni-hegységben és környékén, október 6. és 8. között rendezik meg. Nyíregyházán lesz egy belvárosi gyorsasági szakasz , de a mezőny ellátogat a máriapócsi Rabócsiringre is egy szuperspeciál szakasz keretében. Az októberi verseny zárja majd a 2023-as idényt, amely a versenysorozat 70. évfordulója lesz. A HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt., valamint az ERC promótere, a WRC Promoter GmbH aláírta a megállapodást a verseny megrendezéséről.
„Számos pozitívummal jár, ha minél több meghatározó bajnokság naptárát magyar versenyhelyszín, forduló tarkítja. Ez nemcsak országunk helyét erősítené az autó-motorsportok világtérképén, hanem a turisztikai forgalmat élénkítve növeli Magyarország szálláshelyeinek kihasználtságát. Az élő televíziós közvetítések pedig számos ország több millió háztartásába jutnak el és növelik hazánk ismertségét” – mondta el a keddi sajtótájékoztatón Weingartner Balázs, a HUMDA elnök-vezérigazgatója, majd hozzátette: az egyik legfontosabb stratégiai célkitűzésük az autó-motorsportok fejlesztését célozva minél több nemzetközi szériát, egy-egy szakág csúcskategóriáját Magyarországra csábítani.
Szujó Zoltán, a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség (MNASZ) elnöke kiemelte, a rali-Eb-futam visszatérése a hazai autósport megújulásának egyik kiindulópontja. A szövetség vezetője megjegyezte: érdemes tisztázni, hogy ha az MNASZ életében nem következett volna be fordulat, akkor lehet, hogy egy rali-Eb-futammal lenne szegényebb az ország.
„A Magyar Nemzeti Autósport Szövetség frissen megválasztott elnökeként büszke vagyok rá, hogy már most hatékonyan tudunk együtt dolgozni a HUMDA-val. Ez a közös munka a záloga annak az előremutató változásnak, amelyre a magyar autósportnak már régóta szüksége volt. Az ilyen projektekből nemcsak a ralisport, hanem a többi szakág is sokat tud majd profitálni a következő években” – hangsúlyozta Szujó Zoltán. Az elnök azt is kiemelte, hogy a raliversenyekre látogat ki a legtöbb néző, és biztos benne, hogy 2023 októberében is tízezrek szurkolnak majd a helyszínen. „Ők a korábbi évekhez képest profibb szervezésre és a biztonsági előírások maradéktalan betartására számíthatnak, hiszen a legfontosabb, hogy mindenki, versenyzők, sportbírók és természetesen a nézők a legnagyobb biztonságban legyenek a futam során” – mondta a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség (MNASZ) elnöke.
Az Európa-bajnoki futamoknak nagy hagyományuk van Magyarországon, amely már az 1960-as és 70-es években is otthont adott ilyen versenyeknek. 2019 és 2021 között három alkalommal rendezett Magyarország Eb-futamot, a Nemzetközi Automobil Szövetségtől (FIA) azonban a 2020-as és a 2021-es viadal után is sárga lapos figyelmeztetést kapott biztonsági hiányosságok és versenyrendezői mulasztások miatt. Ezért került ki a 2022-es versenynaptárból. Az újbóli rendezési lehetőséget az idei sikeres Zemplén Rally kandidálófutammal sikerült elnyerni, amely sportszakmai és biztonsági szempontból is megfelelt az FIA biztonsági előírásainak, valamint a nemzetközi jogtulajdonos WRC Promoter GmbH tetszését is elnyerte. Ebben komoly szerepe volt a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség (MNASZ) korábbi vezetésének és a verseny szervezőinek – áll az MTI-hez eljuttatott közleményben.