A Hankook mindig más országban teszteli új fejlesztésű rally abroncsait, idén – tervezetten – az összes rally abroncs tesztet Magyarországon végzik majd. A magyar csapat a Hankook Motorsporttal együttműködve vesz részt az új fejlesztésű rally abroncsok tesztelésében, amely így a magyar versenyzők visszajelzései és teszteredményei szerint fejleszti és finomítja tovább megjelenés előtt az új termékeket.
Viszonylag hosszú fejlesztési fázis előzi meg az autóversenyekre szánt új abroncsok megjelenését (ahogy a hétköznapi használatú termékek esetében is), amelynek a tesztelés már „csak” a második eleme. Minimum egy évnyi fejlesztői munka annak az ideális keveréknek és konstrukciónak a kialakítása, amit aztán objektív és szubjektív szempontok mentén használat közben is több körben tesztelnek a szakértők. Ráadásul a Hankook gyakorlata az, hogy forgalomba kerülés után sem engedi el a terméket: a versenyabroncsok esetében például világszerte gyűjti a versenyzői tapasztalatokat, amiket hasznosít azok továbbfejlesztéséhez.
A rally abroncsok tesztelése során a magyar tesztelőknek szigorú folyamatot kell követniük: a tesztcsapat egy keverékből többféle abroncsváltozatot is kap, amelyet a fejlesztők útmutatása alapján, aktuális út- és hőmérsékleti viszonyok szerint próbálnak ki. Ilyenkor az egész napos tesztelés alatt akár 8-10 szett abronccsal is mennek egymás után az autók, a tapasztalatokat pedig valós időben osztják meg a fejlesztőkkel, akik szintén élesben instruálják őket a folyamat következői lépéseiről.
Minden abroncsváltozatot két autóval és két versenyzővel próbálnak ki, azonban a tesztelők nem kapnak információt az abroncsokról, csak egy-egy kódot minden szetthez, hogy semmi se befolyásolja őket az értékelés során. Egy-egy abroncsszett kipróbálása után a fejlesztőktől érkezett instrukciók alapján rakják fel a következő kódszámú abroncsváltozatot. A tesztelés során minden változat esetében megmérik az abroncsok hőmérsékletét, a légnyomást, befotózzák az abroncsok állapotát, és kitöltenek egy tesztlapot, amin 1-től 10-ig pontozza a tesztelést végző versenyző az abroncs tulajdonságait. Egyebek mellett olyan szempontokat értékelnek, mint a rajtkészség, az oldaltartás, a féktávolság, vagy hogy éles kanyarokban mennyire csúszik az abroncs és mennyi idő alatt tud a kanyar után újra gyorsítani.
A tesztelés végén az összes abroncsot leszerelik és visszaküldik a fejlesztőknek, akik bevizsgálják, és az értékelések alapján dolgoznak tovább a termékfejlesztésen, mielőtt újra kipróbálnák élesben is. Az autósport üzletágat Európában a németországi székhelyű Hankook Tire Europe, a vállalat régiós központja menedzseli. A magyarországi tesztelésben pedig a RTH Versenyabroncs Kft., a Hankook versenyabroncsok közép- és kelet-európai forgalmazója és az általuk támogatott versenyzők vesznek részt.