40 évvel ezelőtt vezették be a Gruppe C kategóriát a hosszú távú versenyeknél, a korábbiaknál összetettebb fogyasztás-szabályokban látta meg a Porsche a lehetőséget, és alig 9 hónap alatt építették meg a 956-ost, amely aztán minden idők legsikeresebb Porsche versenyautója lett. A jubileum alkalmából a gyár a lipcsei üzeménél lévő élményközpontban gyűjtötte össze a versenyautókat és azok pilótáit.
Az autóval versenyző és sikereket elérő pilótákat Derek Bell, Jochen Mass, Timo Bernhard, Hans-Joachim Stuck és Bernd Schneider képviselte, akik mellett Helmut Schmidt fejlesztőmérnök is jelen volt, hozzájuk videókonferencián csatlakozott Norbert Singer, az autó kitalálója és főkonstruktőre.
Az 1982-es LeMans-i 24 órást megnyerő (956-002 alvázszám) versenyautón kívül a Porsche Múzeum által felújított és 1983-as megjelenését visszakapó autó (956-005 alvázszám) is jelen volt, a legfiatalabb autó címet az 1990-es LeMans-i 24 órást megnyerő, a Joest csapat által indított 962 C (962-015 alvázszám) viselte. Ezeken kívül még az 1984-ben az Észak-Amerikai IMSA bajnokságban induló 962 C és az 1987-es LeMans-i 24 órást megnyerő 962 C-t is elvitték Lipcsébe.
A Porsche 956 és 962 eredménylistája: 5 márka- és csapat világbajnoki cím, 43 VB-futamgyőzelem, 5 hosszú távú pilóta-világbajnokság, 7 abszolút első hely a LeMans-i 24 óráson (1982-1987 és 1994), 4 IMSA-bajnoki cím, 52 futamgyőzelem az IMSA bajnokságban, 5 győzelem a Daytona-i 24 óráson.