Az előző generációs Toyota Priusból is volt versenyautó, de az akkori szabályzatnak megfelelően annál az ülés mögé szerelték be a V8-as szívómotort, amelyet az új autónál már muszáj volt ott hagyni, ahol az eredetileg is van – tehát a kocsi orrában helyezték el a Toyota Motorsport mérnökei az RV8K erőforrást.

Ez a 3,5 literes lökettérfogatú V8-as egység rengeteg Toyota versenyautóban jut szerephez, de például a Rebellion versenyautók is ezt használták a tavalyi Le Mans-i 24 órás futamon. A pontos teljesítménye sem ennek, se a villanymotornak nem ismert, de azt tudjuk, hogy a Toyota Racing Development mérnökei az utcai Prius elektromos hajtását vették alapul ahhoz, amit a versenyautóban használnak.

Amíg a normál Toyota Priusnál az volt a formatervezők célja, hogy a lehető legkisebb ellenállás keltse a karosszéria, addig jelen esetben a leszorító-erő maximalizálása érdekében alakították a megjelenést, és helyet kellett találni a hatalmas méretű kerekeknek is. Ahogy az előző generációs autót, úgy az új Toyota Prius GT300-ast is a japán äpr racing indítja a japán Super GT bajnokságban.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!