A Ferrari 458 Italia nem csak szép, de nagyon jó autó is – azok szerint, akik tényleg ki tudták próbálni, és nem csak a városban cirkálnak vele. Természetesen az olaszok világszerte a versenypályákon is meg akarják mutatni mindenkinek, milyen jó munkát végeztek, a GT2-es és GT3-as versenyautó után most az amerikai Grand Am sorozat előírásainak megfelelő változatot is elkészítették.
Az Egyesült Államokban azonban még nem készültek fel az olyan nagy teljesítményű V8-as motorokra, mint amit a Ferrari használ, ezért egy szívócső-szűkítővel és a leszabályozási fordulatszám 8000-re korlátozásával 500 lóerőre veszik vissza a teljesítményt – az utcai autó 562 lóerős. A fékrendszerből el kellett távolítani a blokkolásgátlót és a kipörgésgátlót. Az európai versenyautókhoz képest a bukókeretet jobban megerősítették oldalirányú ütközés esetére, és a kerékjáratokat is át kellett szabni a Gran am bajnokságban egységes abroncsok miatt.