A 2012-es szezonban új szabályok lépnek életbe az észak-amerikai Grand-Am versenyorozatban, amely az eddiginél jobban személyre/autó dizájnra szabható gépeket enged meg. A Chevrolet is él az alkalommal, és a Corvette-et népszerűsíti az új versenyautójával.
Igyekeztek a lehető legtöbb formai elemet átmenteni a közúti változatból, és van egy újdonság is, ami tulajdonképpen régiség: az osztott hátsó szélvédő a második generációs Corvette sajátja volt a hatvanas évek elején egészen addig, amíg a szigorodó előírások miatt abban nem hagyták mindössze két év elteltével.
A formatervezők – a Chevrolet saját munkatársai és a Pratt & Miller cég – egyébként optikailag jó munkát végeztek, hiszen a középmotoros kialakítás miatt megváltozott arányok ellenére is felismerhetően Corvette maradt a Daytona Prototype. Az eredményes versenyzésről a Dallara, Riley és Coyote cégek cégek által elkészített alváz és technika gondoskodik. Négy csapat fog az autóval indulni, amely élesben először a jubileumi, ötvenedik Grand-Am Road Racing Series Rolex 24 futamon fog versenyezni január 26-29-én.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!