Kiss Pál Tamás makulátlan, hiba nélküli versenyzést mutatott be élete harmadik AutoGP-futamán, és két hungaroringi 5. helyezése után – amiket még az MLR71 csapat színeiben, szintén beugróként szerzett – a mostani, silverstone-i versenyen egy csodálatos 3. hellyel örvendeztette meg újdonsült csapatát, a Zele Racinget. Tamás rögtön a rajt után feljött a 3. helyre, és sokáig tartotta a dobogós pozíciót, ám a végén nem bírt a Super Nova autóját terelgető Vittorio Ghirelli erőfölényével, így végül a 4. helyen intették le a GP2-es pilótákkal teletűzdelt mezőnyben. Utólag viszont Kevin Giovesi büntetése folytán (az olasz a megengedettnél később állt ki kötelező kerékcseréjére) a magyar pilóta megörökölte a 3. helyet, azaz élete harmadik AutoGP-versenyén máris dobogós helyen végzett.

Igaz, a pódiumon való ünneplés ezúttal elmaradt, de történt már ez Tamással fordítva is, hiszen ki ne emlékezne a tavalyi GP3-as hungaroringi futamra, amikor a magyar versenyzőt a 3. helyen intették le hazai szurkolói előtt, ám utólag a versenybírák megfosztották őt serlegétől. Akkor volt dobogós ünneplés, de nem volt kupa, most nem volt dobogós ünneplés, viszont van kupa, és a 3. helyért járó 15 bajnoki pont! A miskolci pilóta ezzel több tekintetben is magyar sporttörténelmet írt. Egyrészről, GP3-as monacói 2. helyezése után, most egy másik rangos nemzetközi formulaautó bajnokságban is dobogós pozícióban végzett egy olyan versenyen, ami az adott versenysorozat történetének első futama volt az adott helyszínen. 2012-ben a GP3 először látogatott Monacóba, 2013-ban az AutoGP először vizitált Silverstone-ban, és Kiss Pál Tamás neve mindkét verseny hivatalos végeredményében ott szerepel a top3-ban.

„Örülök, mert úgy érzem, kihoztam a lehetőségeimből a maximumot, és versenyzőként nekem mindig ez a legfontosabb” – kezdte vidám hangon futam utáni értékelését Tamás. „Aminek külön örülök, hogy ezúttal a rajt és a kerékcsere is tökéletesen sikerült. Úgy érzem, hogy a csapat és én is mindent megtettünk, amit lehetett, ezért nem lett volna hiányérzetem akkor sem, ha nincs Giovesi büntetése, és maradok 4. A beállításunk nem volt tökéletes, az etapok végére nagyon elkoptak a gumijaim, ezért nem tudtam hosszú távon tartani a tempót a leggyorsabbakkal.”

A magyar pilóta az első futam után a teljes hétvége tekintetében is olyan magasságokat ért el az osztrák csapat autójával, ahová elődje, a korábbi F1-es pilóta, Narain Karthikeyan csak vágyott vele. Az indiai rekordtermése 14 pont volt egy hétvégén ezzel az autóval, Tamás ezt szárnyalta most túl 19 egységével. Pedig az a fránya rajt!

„Nagyon szerettem volna a 6. helyről előrébb jönni a rajtnál, de kicsit most túl nagy volt az igyekezet. Túl nagy gázt adtam, ami miatt túlpörögtek a kerekeim, és nem engedett az elektronika 2-es sebességi fokozatba kapcsolni”</span> – emlékezett vissza a silverstone-i második futam balul sikerült rajtjának pillanataira Tamás. „Mire sikerült 2-esbe tennem az autót, már mindenki ott volt körülöttem, és csak Karthikeyant tudtam blokkolni a belső íven, a többiek kívül elmentek. Utána is elég balszerencsésen jött ki a lépés az első néhány körben, Karthikeyan is belém jött picit, aztán pedig pont beragadtam mindenki mögé, és nem tudtam előrébb jönni.”

A magyar pilóta viszont nem hagyta kizökkenteni magát a rossz kezdés által, és – újra megtalálva tegnapi nyerő formáját – a verseny végéig a 8. helyre jött előre. <span style=”color:#8b4513;”>„Remélem, a verseny további köreiben nyújtott teljesítményemmel mindenkit sikerült kárpótolnom a rossz rajtért” – fogalmazott Tamás. „Úgy gondolom, hogy a versenytempóm végig jó volt, és egy körön most voltam a legközelebb az élmezőnyhöz. A kiállás sem volt rossz, a csapat is jó munkát végzett, és a pályán is sikerült előznöm kettőt, úgyhogy úgy gondolom, nem lehetünk csalódottak ezzel a 8. hellyel. Kicsit persze mégis azok vagyunk, mert egy jó rajttal simán a 4-5. hely környékén végezhettünk volna most is, de ebből is látszik, hogy milyen erős a mezőny.”

„Csupa világszínvonalú pilóta versenyez ebben a sorozatban, akik egyből megbüntetik a legapróbb hibát is. Egy kiugró eredményhez ezért tényleg tökéletes versenyre van szükség. Tegnap ez sikerült, ma nem, de aminek örülök, hogy tempónk alapján folyamatosan ott vagyunk a legjobbak között, ami nem kis fegyvertény ilyen kevés tapasztalattal a hátam mögött ezzel az autóval” – tette hozzá végül a pilóta.

Az AutoGP következő futamait július 13-14-én rendezik a motorversenyeiről is híres Mugellóban. Kiss Pál Tamás bízik benne, hogy azon a futamon is rajthoz állhat majd valamelyik csapat színeiben, de ez egyelőre a jövő zenéje. Mindenesetre ő ismét megtette a magáét, és egy gyönyörű szép serleggel utazhat haza Silverstone-ból.

FRISSÍTVE

A versenybírák hivatalos döntése értelmében Narain Karthikeyant utólag 25 másodperces időbüntetéssel sújtották az AutoGP második silverstone-i futama után, amiért az indiai pilóta sárga zászlós figyelmeztetés alatt előzött a verseny első körében. Mindez azt jelenti, hogy Kiss Pál Tamás egy helyet előrelépve a 7. helyen zárta a versenyt, aminek köszönhetően négy bajnoki ponttal gazdagodott. A magyar pilóta így jelenleg 37 pontjával a 8. helyen áll a bajnokság összesített pontversenyében, annak ellenére, hogy négy futammal kevesebbet teljesített, mint a többi versenyző.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!