Az Audi belépő gyári építésű versenyautója lesz a jövőben az RS3 LMS névre hallgató sportkocsi, amely csak névleg alapul a 400 lóerős utcai autón. A TCR-kategóriának megfelelően építették fel a karosszériát, amelyet 1,95 méteresre szélesítettek, hatalmas légterelőkkel látták és teljesen leültették az aszfaltra. Az utasteret teljesen kiürítik (egész pontosan bele se rakják a kényelmi felszereléseket), bukókeretet szerelnek be, egy darab kagylóülést a vezetőnek és vészkijáratot vágnak a tetőlemezre.
A kocsi orrában nem a 2,5 literes soros öthengeres, hanem a 2,0 literes, 330 lóerős négyhengeres turbómotor dolgozik, ennyit engednek a szabályok. Ebből viszont az is következik, hogy hiába könnyebb az RS3 LMS versenyautó, lassabb az utcai változatnál, a 100 km/h-s sebességet 4,5 másodperc alatt éri el, és az áttételezés miatt a végsebessége se éri el a 240 km/h-t.
Világszerte számos túraautó-bajnokság szabályzatát igazították hozzá a TCR-előírásokhoz, ezért várhatóan nagy kereslet lesz az Audi RS3 LMS iránt, hiszen minimális módosításokkal mindenfelé lehet azt majd használni. Ráadásként az ára is versenyképes, az alap club sport változatért mindössze 99 000 eurót kérnek, ami alacsony összeg egy gyári építésű versenyautóért, az európai TCR-bajnokság specifikációja szerint felépített, szekvenciális váltóval szerelt példány ára 129 000 euró – adók nélkül.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!