Jelentősen átalakítja az FIA a Rali-világbajnokság technikai szabályzatát a 2017-es szezonra, a cél az autók tempójának növelése, és ezzel párhuzamosan az, hogy látványosabb versenyeket kapjanak a szurkolók.
Nagyobb méretű légterelőket használhatnak majd a konstruktőrök, elöl 60, hátul 30 mm-rel messzebb nyúlhatnak a szárnyak a jelenleginél, a tetőspoiler 50 mm-rel lóghat túl a hátsó lökhárítón. Ezzel együtt a karosszéria megengedett szélességét és így a futómű nyomtávját is megnövelik 55 mm-rel. A megengedett saját tömeget 25 kg-mal csökkentik.
A legjelentősebb változások a hajtásláncban lesznek, ahol megengedik majd az elektronikusan vezérelt központi differenciálmű használatát, és az 1,6 literes benzines turbómotorok teljesítménye i 300 helyett 380 lóerő lehet majd – a maximális turbónyomás továbbra 2,5 bar, de a szűkítő méretét 34-ről 36 mm-re növelik. A változtatások eredményeként tehát erősebb, könnyebb és jobb tapadású autók állnak majd rajthoz a 2017-es Rali-vb-n, ami az FIA reményei szerint nagyobb izgalmat is jelent majd a rajongóknak. A sportágba visszatérést tervező Toyota már eleve az új szabályzatnak megfelelő Yaris WRC-t fejleszt, a többi gyári csapat még nem közölt információkat új autójáról.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!