A Mercedes-Benz már két évvel ezelőtt kiszállt a DTM-ből – az előre megkötött szerződések miatt a költségek rá eső részét még fizette, úgyhogy az Aston Martin szerepvállalása az autóktól eltekintve „ingyen volt” –, az Aston Martin anyagi nehézségei miatt már a szezon előtt bejelentette, hogy 2020-ban már nem állnak rajthoz, úgyhogy idén az Audi (9 autó) és a BMW (7 autó) maradtak az egyedüli gyártók a német túraautó-bajnokságban. Az Audi szerepvállalása a DTM-ben akkor kezdett kérdőjeles lenni, amikor a Volkswagen konszern már korábban bejelentette, hogy csak az elektromos motorsportot támogatja, de csak most, a koronavírus-járvány miatt hozták meg a döntést, hogy a 2020-as szezont követően nem kívánnak szerepet vállalni a versenysorozatban, az erőforrásaikat a Formula E-re koncentrálják.
„A DTM jövője most azon múlik, hogy a partnerek és szponzorok hogyan reagálnak erre a döntésre. Elvárom, hogy az Audi felelősségteljesen és az ITR-rel együttműködve hajtsa végre a távozását. Én azon dolgozom, hogy ebben az évben izgalmas szezont nyújtsunk a rajongók százezreinek” – nyilatkozta Gerhard Berger, a DTM bajnokságot rendező ITR elnöke.
Ezzel megkérdőjeleződött a DTM jövője, egymárkás bajnokságként nem valószínű a megrendezése, talán a szabályzat és autók tekintetében hozzá közel álló – közös versenyeket is rendeztek már – japán Super GT túraautó-bajnokság GT500-as osztályában induló autók (Nissan GT-R, Honda NSX, Toyota Supra) lehetnének a megmentők, de kérdés, hogy a koronavírus miatt kialakult helyzetben ők finanszíroznák-e az európai szerepvállalást.