Ismeretes: a kamionos formáció a szaúd-arábiai viadal ötödik szelektív szakaszának végét kénytelen volt lerövidíteni, mert a versenykamion hajtóművével gondok adódtak. A nap végén, a haili táborban Ács László fedélzeti szerelő és konstruktőr vezérletével a csapat nekilátott a hiba feltárásának és megoldásának: az okot megtalálták, a javítás azonban bonyolult feladatnak ígérkezik…
– A csütörtöki szakaszon történtek után Laci a szervizcsapattal átfogó vizsgálatot bonyolított a Hyenán, amelynek eredményeként megtalálták a motorgondunk okait. Minden bizonnyal az első három, sziklás, köves és rázós nap megpróbáltatásai miatt egy hajszálrepedés keletkezett a légszűrőházon, amely észrevehetetlen volt ugyan, ahhoz azonban éppen elég nagy, hogy ezen keresztül a hihetetlenül finom sivatagi por beszivárgott a motorba. A tábori laboratóriumban bevizsgáltattuk az olajat, az eredmény pedig sajnos megerősítette ezt. A világ számos jelentős sivatagában megfordultunk az elmúlt tizenöt évben, sokféle műszaki problémát láttunk-tapasztaltunk, de ilyet még soha. Szerintem ez is jól szemlélteti azt, hogy milyen elképesztő terhelést és igénybevételt jelent a Dakar-rali. A kialakult helyzet sajnos nem teszi lehetővé, hogy azonnal folytassuk a versenyt, de van megoldás, így amennyiben van egy pici szerencsénk, hamarosan versenykörülmények között száguldhatunk tovább Dammam felé – mondta péntek reggel a Qualisport Racing pilótája, Kovács Miklós.
A különítmény számára a „Dakar Experience” értékelés jelenti a megoldást: azok az egységek, akik valamilyen gond miatt kénytelenek félbeszakítani a világ legnehezebb terepralifutamát, de van lehetőségük a folytatásra, a következő három szakaszon belül még visszaállhatnak a mezőnybe. Ilyen esetben narancssárga rajtszám kerül a járműre, az érintettek nem rajtolhatnak a kategória első 25 helyezettje között és egy külön értékelésbe kerülnek.
– Mivel ez egy szokatlan probléma, a motor javításához olyan alkatrészekre van szükségünk, amelyek itt nem állnak rendelkezésre. Az otthoni háttérstábbal együtt azon dolgozunk, hogy hozzáférjünk a szükséges elemekhez. Ha ez megvan, beépítjük azokat és számításaink szerint a pihenőnap után visszatérhetünk, hogy a Dakar második félidejét az Experience-értékelésben teljesítsük. Nagyon szomorú, ami történt, de ha már itt vagyunk, mindenképpen el akarjuk juttatni a magyar nemzeti lobogót Dammamba, a Dakar-rali céljába. Hálásak vagyunk mindenkinek, aki szorít értünk. Tudunk róla, hogy nagyon sok bátorító és biztató üzenet érkezik, a szurkolók támogatása pedig az egész csapat számára komoly motivációt jelent ebben a nehéz helyzetben. Nem adjunk fel, rövidesen újra teljes támadás következik! – fogalmazott Kovács Miklós, akinek egysége egy komoly bravúrt is végrehajtott ezen a Dakar-ralin: a viadal második szakaszán az elmúlt évtized legjobb magyar részeredményét produkálva a 10. helyen zártak.
A motorproblémával zárt ötödik szakasz után a Kovács, Czeglédi, Ács hármas a 17. helyet foglalta el a kamionos kategória összetett értékelésében.