A Kamion-Európa-bajnokság a rangos nemzetközi sorozatok közé számít, ugyanúgy az FIA (Nemzetközi Autós Szövetség) égisze alatt zajlik, mint a Forma-1 vagy a Túrakocsi Világbajnokság (WTCC). Magyarországra 1987-ben látogatott el először az akkor még csak szárnyait bontogató széria, amelyet követően a Hungaroring négy évig adott otthon a kamionok versengésének. A bajnokságot az elmúlt évben Kiss Norbert nyerte meg, aki éppen tíz évvel ezelőtt, a parádsasvári hegyi versenyen robbant be az autósport élvonalába. Norbi azóta nagy utat járt be, versenyzett számos együléses, illetve zárt karosszériás sorozatban, míg néhány éve a kamionversenyzésnél kötött ki.
A bajnoki címvédő és a ponttáblázat éllovasa favoritként érkezett a Hungaroringre. Ezt igazolva a leggyorsabbnak bizonyult az időmérő edzésen, mégpedig jelentős, 0,981 másodperces előnnyel. A magyar Oxxo Racing Team színeiben versenyző Kiss egyetlen ellenfele a stopperóra volt a 11 körös futam során, amelynek végén 7,713 másodperces előnnyel győzött. A futam első nyolc helyezettje fordított sorrendben állt fel a rajtrácsra a nap második összecsapásán, így Kiss Norbertnek a nyolcadik rajtpozíció jutott. Az élről a mezőny egyik hölgy tagja, Stephanie Halm rajtolhatott, akit ugyan a kilencedik helyen intett le a kockás zászló, de René Reinert időbüntetésének köszönhetően nyolcadikként értékelték. A rajtot követően olyan történt, amelyre kevesen számítottak, ugyanis Halm és a másik hölgy, Ellen Lohr vezette a mezőnyt. Kiss Norbert az első körben még nem tudott pozíciót nyerni, de a verseny hajrában nagyszerű előzéseinek köszönhetően a harmadik helyen állt, és szorongatta a két éllovast, Halmot és David Vrseckyt.
– David kamionja ugyanolyan gyors, mint az enyém, de a pálya különböző pontjain más a sebességünk. Én rövidebb féktávokat tudok venni, ő viszont jobban gyorsít ki – közölte Kiss, magyarázatot adva arra, hogy miért nem tudta támadni Vrseckyt. A magyar versenyző így is tökéletesen elégedett volt azzal, hogy a másodszor is felállhatott a dobogó harmadik fokára. A győzelmet a kamionversenyzés történetében először egy hölgy szerezte meg Stephanie Halm személyében.
Vasárnap az első futamon az élről indult a magyar pilóta, és kezdett elszakadni a mezőnytől, amikor a harmadik helyen lévő Adam Lackó Buggyra kamionja kigyulladt, az oltás miatt félbeszakították a futamot. Az újraindulást követően gyorsan újra magabiztos előnyt szerzett Kiss Norbi, aki könnyen, 8 másodperccel előnnyel győzött. A második futamon az első nyolc helyezett fordított rajtpozícióból indul, így a nyolcadik helyről vágott neki a negyedik magyar futamnak Kiss Norbi, aki lassan kezdte meg az előrejutást, hét kör után érkezett meg a második pozícióba, a hátralévő három kör során pedig a vezető Antonio Albacete 8 másodperces előnyének csak a felt tudta ledolgozni. Két első, egy második és egy harmadik helyezéssel jelentősen megnövelte a Kamion EB pontversenyébn meglévő előnyét Kiss Norbi.
Nincs rá jogosítványa és sohasem vezette még közúton
– Hogy került kapcsolatba a kamionversenyzéssel? – Tízéves koromban kezdtem gokartozni, utána versenyeztem együléses versenyautókkal, túraautóval, aztán kaptam egy telefonhívást, hogy érdekelne-e a kamionversenyzés – felelte Stephanie Halm. – Azelőtt még sohasem hallottam róla, mégis azt mondtam, hogy rendben, megpróbálom. – Melyek voltak az első tapasztalatai a kamionnal? – Furcsa, de egy versenyhétvége során ültem először kamionban az olaszországi Misano pályáján. – Előtte vezetett már kamiont? – Nem. Nincs is rá jogosítványom, sohasem vezettem közúton. – Mit szól a Hungaroringhez? – Nagyok tetszik, kivéve a lassítót, az egy picit szűkös a kamionok számára. Néhány kanyarkombináció nagyon érdekes, nehéz megtalálni az ideális ívet. Az a néhány versenyző, aki ismeri a pályát, előnyben lesz.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!