A magyar pályát mindig is nehéznek tartották a csapatok, Monacóhoz hasonlóan itt sem pihenhetnek verseny közben a pilóták. Egyik kanyar a másikba vezet, s mindössze egy egyenes – a célegyenes – található a pályán, amely nem is olyan hosszú. Fontos a jó fékstabilitás és a kocsi húzása a kanyarokból kijövet. A Hungaroringen az a csapat a nyerő, amely jó mechnikai tapadással, valamint húzással bíró autóval és jó fizikai kondícióval rendelkező pilótával áll rajthoz.
A Magyar Nagydíjakról elmondható, hogy általában forróságban zajlanak, így ez is nehezíti a a csapatok dolgát. Érdekes, hogy az idei évben, bár eddig nagy forróság volt, ezúttal csak vasárnapra mondanak tiszta, esőmentes napot. Míg pénteken és szombaton záporok között zajlik majd a szabadedzés és az időmérő edzés, vasárnap már napsütés szárítja és melegíti az aszfaltcsíkot. Ez a beállításokat is nehezíti majd, ami érdekesebbé teheti a versenyt.
A hétvége nagy esélyese a Ferrari lesz. Az olasz istálló összeszedte magát a Német Nagydíjra és mindkét pilótája kimagaslóan versenyképes teljesítményt tett le az asztalra. Az már más kérdés, hogy egy kisebbfajta botrányt is okoztak csapatutasításukkal, de minden bizonnyal Fernando Alonso azon lesz, hogy Magyarországon, alig egy héttel a pilótafavorizálási fiaskót követően megmutassa, hogy ő a Ferrari nyerő embere. Felipe Massa számára is nagy lesz a tét. Ő is bizonyítani akar, ugyanakkor kérdés, hogy túl tudta-e tenni magát az egy évvel ezelőtt a Hungaroringen elszenvedett sérülésén, valamint csalódottságán csapatában.
2009-ben Lewis Hamiltonhoz és a McLarenhez kerültek a győztes herendi trófeák. A wokingi csapat és pilótái nagyon készülnek a versenyre. Mindkét pilóta állt a magyar dobogó legtetején, Hamilton kétszer is (2007, 2009), Jenson Button pedig első győzelmét 2006-ban pont itt Magyarországon szerezte meg. Ez lélektani előnyt jelenthet a britek számára, főleg annak tükrében, hogy a Red Bull még egyszer sem nyert itt (legjobb eredménye a tavalyi harmadik Mark Webber révén), a Ferrari pedig utoljára 2004-ben győzedelmeskedett Mogyoródon Michael Schumacher révén.
A Bruno Senna rajongóknak sem kell nélkülözniük kedvencüket, mert úgy tűnik a Hispania Racing ismét Karun Chandhokot teszi talonba és a brazil pilóta mellett ismét a csapat japán tesztpilótája, Szakon Jamamoto kap bizonyítási lehetőséget. A pálya másik nagy kedvence Robert Kubica lesz. Mivel Lengyelországban nincs Forma-1-es futam, így ez a verseny olyan, mintha a lengyel pilóta hazai futama lenne, ezáltal sok lengyel rajongó látogat majd el Mogyoródra. Nagyon bizakodóan nyilatkozott a pályáról a Renault pilótája. Elmondása szerint ez a pálya fekszik az autónak és szerinte ezúttal közelebb végeznek az élen állókhoz, mint legutóbb Hockenheimben. Ennek minden bizonnyal sokan örülnek majd a lelátókon.
A pálya és a verseny
A kanyarok bár lassúak, de stílusuk mégis teszi érdekessé a Hungaroringen való versenyzést. Nagy a tapadása a pályának a versenyvonalon, de azon kívül, ahol elég poros, a tapadás kicsi. A hidegebb idő, valamint az eső pedig még ronthat is ezen. A pálya néhány részén lehet előzéssel próbálkozni, de nagyon óvatosan kell vezetni. A Hungaroring nagy teszt a pilóták számára. Az aszfaltcsíkon az autók tapadását maximálisra állítják be, s nem lényeges a motor maximális ereje. Fontos arra koncentrálni, hogy jó legyen a tapadás a lassú kanyarokban, s jó legyen a kigyorsítás a kanyarokból. Az abroncsok is fontos szerepet játszanak a Hungaroringen, fontosabbat, mint Monacóban.
A 70-körös Magyar Nagydíj augusztus 1.-én 14 órakor veszi kezdetét. A pálya hossza: 4,381 km, a teljes versenytáv 306,630 km. Ezt a pályarekordot is Michael Schumacher tartja 2004-ből, ideje 1 perc 19,071 másodperc.
2009-ben Lewis Hamilton (McLaren) nyerte meg a futamot. A brit pilóta győztes ideje 1’38”23.876 volt. A második helyen Kimi Räikkönen ért célba a Ferrarival, míg a bronzérmes helyezés Mark Webberé (Red Bull) lett.
Szöveg és kép: Amber PR