Még 2014 augusztusában indult a Toyota GT86-os sportkocsiból készülő raliautó fejlesztése, amelyet most fejeztek be a német Toyota Motorsport GmbH mérnökei. Kicsit csúsztak az eredeti ütemtervhez képest, ezért annyi a kárpótlás, hogy egészen április 24-ig meghosszabbították az 5000 eurós árkedvezményt, azaz adók nélkül 79 000 euróért szállítják le az építőkészletet.
Ennyi pénzért az ember aszfalt vagy murva specifikációjú felfüggesztést kap, a 2,0 literes szívó boxermotor teljesítménye 238 LE/230 Nm, a váltó hatfokozatú szekvenciális. Az üres karosszériát megerősítik és az FIA által megkövetelt biztonsági berendezésekkel látják el. Az FIA R3-as kategóriájában rajthoz álló autóknál a fejlesztés nehezét az jelentette, hogy a szabályzatot alapvetően elsőkerékhajtású autókra alkották meg.
Az első megrendelők májusban kapják meg járműveiket, azonban az éles bevetésre még várniuk kell majd. A homologizáció még hátravan, úgyhogy csak júliusban lesz bevetésre kész az autó. Az első versenye ennek megfelelően a július 4-én rajtoló Rallye Niedersachsen lesz, ahol azonban rögtön 10 darab áll majd rajthoz.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!