Jelenleg csak három márka képviselteti magát a Nascar versenysorozatban, de a szervezők reménye szerint a most bemutatott új generációs versenyautó kapcsán újabb szereplők is jelentkeznek. Mindezt arra alapozzák, hogy az új konstrukció izgalmasabb versenyt ígér, hiszen csökkentették az aerodinamikai tapadást – szimmetrikusnak kell lennie a karosszériának, nem lehet az állandó balkanyarra optimalizálni a légterelőket –, szélesebb és puhább abroncsokkal növelik a mechanikai tapadást.
Még mindig kitartanak a nyomórudas V8-as erőforrás mellett, amelynek pályától függően 558 lóerő vagy 679 lóerő a teljesítménye. Búcsúzik a négyfokozatú, H-séma szerint kapcsolt váltó, helyette ötfokozatú szekvenciális váltót használnak, amit a hátsó tengelyre építenek be, megszabadultak a pickupokból származó merev hídtól, független a hátsó felfüggesztés. Fogasléces kormánymű javítja az irányíthatóságot, nagyobb teljesítményűek a fékek, amit az tesz lehetővé, hogy 15 colos acélfelniről 18 colos kovácsolt alufelnire váltanak. A kerékcserét némiléeg felgyorsítja a központi kerékanya használata, ami a tesztek alapján fél másodperc alatt oldható/rögzíthető, szemben a mostani öt kerékcsavarral, amivel egy gyakorlott szerelő 0,8 másodperc alatt végzett – csökken a hibalehetőség.
Azt is műszaki előrelépésnek állítják be, hogy a karosszériavázban kihagytak helyet az esetleges hibridhajtás miatt szükséges akkumulátornak, egyelőre azonban kitartanak az egyszerű belső égésű motor mellett, még céldátumot se neveztek meg, mikor jöhet az elektrifizált versenyautó. Leginkább attól teszik függővé a hibrid hajtás bevezetését, hogy az esetleges negyedik – talán ötödik? – gyártó milyen feltételt szab a Nascar-hoz való csatlakozáshoz.
Karbonból sütik a karosszériaelemeket, újdonság, hogy nagy méretű első- és hátsó fedeleket használnak, ami megkönnyíti a karbantartást és a javítást. A Nascar versenysorozatban jelenleg induló három gyártó már bemutatta az új versenyautóját, a Chevrolet Camaro, Ford Mustang és Toyota Camry majd jövő februárban, a 2022-es Daytona 500-ason áll majd először rajthoz, és könnyen lehet, hogy addigra már egy negyedik vetélytársuk is lesz.