Másfél év alatt fejlesztette ki a Toyota kölni központú versenyistállója az új LMH osztály szabályzatának megfelelő új autóját, a munkába a japán cég Higashi-Fuji fejlesztőközpontjában dolgozó, hibrid hajtásra specializált mérnökei is segítettek.
Az előd TS050-eshez képest hosszabb, nehezebb és gyengébb lett az újdonság – ezt követelik meg a sokkal olcsóbb versenyzést és esélyegyenlőséget lehetővé tevő új szabályok. A GR010 Hybrid karosszériája egészen pontosan 4900 mm hosszú (+250 mm), 2000 mm széles (+100 mm) és 1150 mm (+100 mm) magas, saját tömege 1040 kg (+162 kg). Csak egyféle aerodinamikai csomag van, az egyedüli állítható elem a hátsó szárny.
A hátsó kerekeket egy 3,5 literes V6-os biturbó hajtja hétfokozatú szekvenciális váltón keresztül, 680 lóerő a csúcsteljesítménye, az első kerekeket mozgató, az Aisin Aw és a Denso által kifejlesztett villanymotor 272 lóerős. A rendszerteljesítmény 680 lóerő lehet, azaz visszaveszi az elektronika a benzinmotor teljesítményét, ha az első kerekek hajtást kapnak. A felfüggesztés körben keresztlengőkaros, torziós rugókat használnak.
A GR010 Hybrid versenyautó megjelenését a fejlesztés alatt lévő GR Super Sport utcai autó ihlette, a tavalyi LeMans-i autóversenyen megismert autó fejlesztése továbbra is tart, várhatóan az idei francia viadalon ismerhetjük majd meg annak végleges változatát. A GR010 Hybrid intenzív tesztelése már folyamatban van Japánban, a pilóták nem változtak az LMP1-es programhoz képest, azaz az egyik autót Kamui Kobayashi, Mike Conway és Jose Maria Lopez, a másikat Sebastian Buemi, Kazuki Nakajima és Brendon Hartley vezeti majd.