A lengyel Arrinera cég elkészítette első versenyautóját, a Hussarya GT elnevezésű konstrukciónak még 2016-ban elvégzik az első éles tesztjeit, és 2017-től már rajthoz is állhatnak majd azzal az első ügyfelek az európai GT4-es bajnokságokban.
Alapvetően nem módosítják a felépítést, az acél csőváz megfelel a FIA biztonsági előírásainak, a karbon karosszériát azonban nagyobb méretű, állítható légterelőkkel látják el. Fontos eltérés a lengyelek által 2016 második felére ígért utcai autóhoz képest, hogy amíg abban kompresszoros feltöltésű 6,2 literes GM V8-as dolgozik majd, addig a versenyautóban a GT4-es szabályzatnak megfelelően egy mintegy 430 lóerő teljesítményű, szívó V8-as kerül majd, és a váltó is hatfokozatú, szekvenciális darab lesz.
Az Alcon cégtől vásárolt fékrendszer hatdugattyús féknyergeket és 380 mm-es tárcsákat tartalmaz, ezeket Bosch Motorsport ABS rendszer felügyeli. A felfüggesztésben Öhlins lengéscsillapítókat használnak, a Cosworth cégtől vásárolt digitális műszeregység tájékoztatja a sofőrt, aki Corbeau verseny kagylóülésben foglal helyet. A mindössze 1250 kg tömegű autó végsebessége mindössze 250 km/h lesz, mert rövidre veszik az áttételezést. Az Arrinera mindössze 2-3 darab Hussarya GT versenyautó gyártását tervezi, amelyet 55-60 millió Ft-os áron lehet majd megvásárolni.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!