Kezdjük azzal, hogy nem sok jóban reménykedhetnek a Porsche 911 rajongók, az utcai változathoz gyakorlatilag semmi köze nincs a 911 RSR GTE versenyautónak, hiszen az nem hátul, hanem a tengelyek között hordja a hathengeres boxermotorját – ami a jövőben a valaha 911-esbe épített legnagyobb lökettérfogatú, 4,2 literes egység.
Ahogy a korábbi 4,0 literes blokknál, úgy a teljesen új fejlesztésű szívómotornál is 515 lóerő a csúcsteljesítmény, azonban szélesebb fordulatszám-tartományban használható az erőforrás. A szekvenciális váltó például könnyebb és merevebb (a vázszerkezet teherhordó része) a korábbinál, teljesen átalakították az aerodinamikai csomagot, és még a bukókeretet is módosították. A Porsche 911 RSR GTE alkatrészeinek 95%-a új fejlesztésű, csak a fényszórók, a kuplung, a fékrendszer, a vezetőülés és pár futóműalkatrész került át a korábbi autóból.
A goodwoodi debütálást követően szeptemberben, Silverstone-ban áll először rajthoz az autó, és a WEC világbajnokság nyolc fordulóján indul majd a 2020-as LeMans-i 24 órással bezáróan. Az első ügyfélautókat csak ezt, mármint az éles körülmények között végzett finomhangolást követően adja át megrendelőinek a Porsche.