Nem volt véletlen ifjabb Ficza Ferenc második helye a Salzburgringen! A szekszárdi tehetség az elmúlt hétvégén feltette a koronát a Seat León Európa Kupa idei sorozatában mutatott teljesítményére. Az időmérőn a második rajtkockát szerezte meg, és miután a győztest, Julien Brichét pályaelhagyás miatt kizárták, az első helyről indulhatott Angliában. Az első versenyen a rajtja nem sikerült a legjobban, hiszen riválisa, Pol Rosell rögvest elé vágott, de aztán a Zengő Junior Team versenyzője gyorsan visszavette az első pozíciót. Ettől kezdve pedig nem volt ellenfele Ferinek, aki körről körre növelte előnyét és végül magabiztos versenyzéssel nyerte meg élete első futamát a sorozatban. A másnapi, második verseny már nem sikerült ilyen jól, a fordított rajtsorrendnek köszönhetően a nyolcadik helyről kellett volna átverekednie magát az előtte állókon, de „csak” ötödikként sikerült befutnia. Ifjabb Ficza 30 pontjával így is szorosan ott lohol a összetettben vezető svájci Stefano Comini (36 pont) és a dán Stian Paulsen (35 pont) mögött.
– Nagyon sokat jelentett, hogy a keddi tesztnapon eltaláltuk a beállításokat, a pálya vonalvezetése, ritmusa is nagyon tetszett – tekintett vissza a versenyre ifjabb Ficza Ferenc. – Az első szabadedzésen a második legjobb időt sikerült kiautóznom, ez pedig sokat ígért a verseny előtt. Ki kell hangsúlyoznom, hogy a hétvégén velünk volt Michelisz Norbi mérnöke, Bári Gergő, aki sokat segített abban, hogy a lehető legtöbbet ki tudjuk hozni a Seatból. A második szabadedzésen azonban megijedtem, hiszen már közel sem viselkedett úgy az autó, ahogy az elsőn, de azért reménykedtem. A pénteki időmérő minden aggodalmam ellenére kitűnően alakult, hiába szakadt le az ég, hiába volt alulkormányzott a kocsit, másodiknak be tudtam jönni. Az örömöm csak akkor lett még nagyobb, amikor kiderült, hogy az első helyezettet, Brichét kizárták, így az enyém lett az első rajtkocka.
– Volt bennem izgalom a szombati verseny előtt, hiszen jómagam sem számítottam arra, hogy az élről tudok rajtolni – folytatta ifjabb Ficza. – Nem is sikerült a rajtom, a program egy kicsit késett, pont annyit, hogy a mellőlem rajtoló Rosell le tudjon hagyni. Szerencsére gyorsan kapcsoltam, és három kanyarral később már vissza is vettem a vezetést. Utána már csak arra figyeltem, hogy kiautózzam a kocsiból a maximumot, nem néztem a tükröt, nem figyeltem a mögöttem lévő ellenfelekre, csak a pályára koncentráltam. Volt már majdnem hat másodperc is az előnyöm, amelyből a végére közel négy másodperc maradt, azaz mondhatom, hogy magabiztosan nyertem. Óriási dolog ez, hiszen idén először versenyzek ebben a sorozatban. Köszönöm a szüleimnek, a csapatomnak, mindenkinek, aki segített, aki mellettem állt, támogatott abban, hogy idáig eljuthattam!
Wéber Gábor az időmérőn a nyolcadik pozíciót szerezte meg, az első versenyt nem tudta befejezni, a másodikon a harmadik helyet szerezte meg. A huszadik pozícióból rajtoló Bús Edina egy 16- és egy 17. helyezéssel zárta a Silverstone-i hétvégét. Az itt debütáló Tóth Norbert az időmérőn a 12. rajtpozíciót autózta össze, egy 10. és egy 12. helyezéssel zárta első versenyét a Seat Leon Cupra versenyautóval.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!