Hét Rali-vb futamon indul idén a Turán-Zsiros páros, az autó egy Fiesta S2000-es lesz Hét Rali-vb futamon indul idén a Turán-Zsiros páros, az autó egy Fiesta S2000-es lesz

Talán sokan még emlékeznek rá, hogy a Synergon Turán Motorsport kettőse a tavalyi Katalán-ralit a gyári Ford-csapat egyik autójával teljesítette, s bár az „Év bukása” lett a vége, a részeredmények meggyőzték a fordosokat, úgyhogy segítettek a folytatásban.

„A katalán futamnak abszolút pozitív fogadtatása volt a Ford-csapaton belül, azt mondták, jobb, hogy a hetedik helyről kiestünk, mintha a huszadik körül kullogtunk volna. Malcolm Wilson csapatfőnök már akkor felajánlotta, segít nekünk a folytatásban. Az idei World Rally Car azonban vadonatúj, két és fél év fejlesztése van benne, úgyhogy számunkra megfizethetetlen. Ezért döntöttünk az anyagilag elérhetőbb S2000-es mellett, amellyel szintén óriási kihívás lesz versenyezni. Még el sem hisszük, hogy sikerült, de a hét végén leadtuk a nevezésünket a sorozatra, úgyhogy most már lassan kezd realitássá válni” – mondta Turán Frici, aki így egy Ford Fiesta S2000-essel száguld az idén, amelyet Markko Martin csapata üzemeltet. Emlékeznek még az észt versenyzőre? A rali-rajongók biztosan, hiszen Martin nemrég még állandó pontszerzője volt a világbajnoki futamoknak, s állandó gyári pilótája a mezőnynek.

Alaposan kipróbálta az új autó tudását a magyar páros Alaposan kipróbálta az új autó tudását a magyar páros

Frici és navigátora, Zsiros Gabi pedig már ki is próbálta az autót – Észtországban, Tallinban, mínusz 29 fokban, hófalak között, egy kifejezetten tesztre kialakított szinkronpályán. „Rettenetesen izgalmas volt a teszt, hiszen minden újdonság volt számomra: S2000-es autót sem vezettem még, hóban meg aztán pláne. De már az első kilométertől kezdve nagyon szimpatikus volt számomra a Fiesta, az utolsó tíz kilométerre pedig Markko beült mellém, ami nagyon nagy élmény volt. Ráadásul az is kiderült, hogy csapattársammal, Ott Tanakkal nagyon hasonló a vezetési stílusunk, mert az ő beállításai abszolút megfeleltek nekem. Ez segít majd a közös munkában” – mondta Turán Frici, aki Zsiros Gabival együtt komoly fizikai felkészüléssel alapoz az új szezonra, amelyben a hétből mindössze két helyszínt ismer (a francia és a katalán futam pályáit), úgyhogy jó néhány izgalmas kaland vár rá.

Markko Martin csapata üzemelteti majd a versenyautót Markko Martin csapata üzemelteti majd a versenyautót

„Vannak új támogatóink, s hamarosan be is mutatjuk őket, amikor leleplezzük a versenyautónkat” – mondta Eiles Tibor csapatfőnök, aki az esélyekről és a célkitűzésekről is beszélt: „Frici a teszten remekül alkalmazkodott az S2000-eshez, s mivel megkapja a gyári beállításokat, valamint a gyári Ford-csapat egyik mérnöke segíti a munkáját, az a cél, hogy párosunk jó eredményeket érjen el. Bár nem lesz könnyű, hiszen a mezőny erősebb, mint valaha. De ettől talán csak még szebb és izgalmasabb az egész. ” A nagy kaland Turán Friciék számára az április közepén tartandó Jordán-ralin kezdődik…

A tempóval eddig se volt baj, az árokkal már annál inkább A tempóval eddig se volt baj, az árokkal már annál inkább

Versenyprogram:
1. 2011. április 14-16. Jordánia
2. 2011. május 5-8. Olaszország
3. 2011. június 16-19. Görögország
4. 2011. július 28-31. Finnország
5. 2011. augusztus 18-21. Németország
6. 2011. szeptember 29 – október 2. Franciaország
7. 2011. október 20-23. Spanyolország