Tony Vandervell csapágygyáros a BRM egyik támogatójaként lépett az F-1 világába, de 1954-ben önállósította magát, és saját csapatot indított Vanwall néven. Az 1958-as év volt az utolsó, amikor minden versenyen indult a csapat, ekkor megszerezték az első ízben kiírt F-1 konstruktőri világbajnoki címet, a három pilóta a második (Stirling Moss), harmadik (Tony Brooks) és kilencedik (Stuart Lewis-Evans) helyezést szerezte meg.
Az egykori F-1 istállóból kinőtt Vanwall Csoport most hat darab, az 1958-as konstrukciónak megfelelő autó legyártását rendelte meg a Hall and Hall műhelytől – egyet megtartanak a saját Vanwall Historic Racing Team számára, a többi ötöt értékesítik. Az eredeti tervrajzok alapján építik fel a karosszériát, a 2489 köbcentis, 270 lóerős négyhengerest. Aki egy régi-új 1958-as Vanwall Formula-1-es autót akar birtokolni, annak adók nélkül 1,65 millió fontot, azaz 658 millió Ft-ot kell fizetnie, és ebben még nincs benne az esetleges versenyzéshez szükséges technikai támogatás.