Hazánk egyetlen terepkamionozásra szakosodott alakulata tavaly és tavalyelőtt is a 16. pozícióban végzett saját kategóriájában, de a két futamot nehezen lehetne összehasonlítani. 2011-ben az addig próbálkozó magyar egységek közül elsőként sikerrel teljesítették a távot, míg 2012-ben – a Qualisport V8 fantázianevű Scania első éles bevetésekor – az új versenykamion gyermekbetegségeivel végig bajlódva, küzdelmes szakaszok után jutottak el a célig. Azóta a kalocsai egylet az Africa Eco Race-en tovább csiszolta az új monstrumot, az idei Silk Way Rally-ra pedig újabb komoly fejlesztéssel készülnek. A csapat mostantól együttműködik a futómű-specialista világcéggel, a Reiger Suspensions BV-vel, így ettől a versenytől kezdve a holland vállalat által fejlesztett lengéscsillapítók dolgoznak majd a Scaniában. A csúcstechnológiának számító, jellegzetes magenta színű komponenseket használja futóműveiben a Kamaz gyári együttese is.
„Mindig örömmel térünk vissza a Silk Way Rally-ra” – mondta Kovács Miklós, a Qualisport pilótája, aki Czeglédi Péter navigátorral és Ács László főszerelővel alkotja a versenykamion legénységét. „A hangulat igazán kellemes, ugyanakkor az előző két év tapasztalatai alapján a szakaszok komoly kihívás elé állítanak mindenkit. Ez lesz az első versenyünk, amikor már a Reiger gátlóit használjuk a Scaniában, akárcsak a legnagyobb csapatok. Hosszas előkészítő munka előzte meg az együttműködésünk létrejöttét, és a felszerelés útnak indítása előtt tartott első teszt alapján úgy érzem, hogy nagyot léptünk előre. Bízom benne, hogy érezni fogjuk az új lengéscsillapítók jótékony hatását és sikerül olyan eredményt elérni, amelyre büszkék lehetünk.” Moszkvában, a Luzsnyiki stadionban július 4-5-én tartják az adminisztratív- és technikai ellenőrzést, míg az ünnepélyes rajtceremóniára ezúttal is a Vörös téren kerül sor. A nyolc napon át tartó verseny össztávja 4100 kilométer, amelyből a szelektív szakaszok 2821 kilométert tesznek ki. A három hurokszakaszt is magában foglaló útvonal érinti Tambovot, Volgogradot és Elistát, míg a kockás zászlót július 13-án, Asztrahánban, az Arany Horda egykori fővárosában lengetik meg. A versenytriót ezúttal is háromfős asszisztencia-stáb segíti: a szervizkamion személyzete, Várda Ferenc, Tóth Lajos és Mészáros Sándor csapatmenedzser a futam ideje alatt igyekszik gondoskodni az alakulat zavartalan szerepléséről és a Scania szakszerű műszaki kiszolgálásáról.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!