Az Ausztrál és a Malajziai futam után egy nagyon izgalmas Kínai Nagydíj következett a hétvégén. A legjobban taktikázó csapatok és pilótáik hozhatták el a díjakat. Az élen célbaérő Lewis Hamilton megtörte Sebastian Vettel győzelmi sorozatát és bizonyította, hogy még koránt sincs lejátszva az idei világbajnokság. Az aranyfiú Vettelnek jutott ezúttal az ezüstérem, míg bronzérmesként a verseny meglepetésembere, Mark Webber ért célba.
Lewis Hamilton győzelme még szebben fest annak fényében, hogy a brit pilóta majdnem lekéste a rajtot. Autóját ugyanis az utolsó másodpercekig szerelték a McLaren bokszban. Így a szerelők munkájának aranyos jutalma lett. „Ez csodálatos volt, nagyon köszönöm.” – kiabálta a célban Hamilton, akinek ez volt az első győzelme a tavaly augusztusi Belga Nagydíj óta.
„Még hosszú az út előttünk. Nagyon keményen dolgozunk, hogy behozzuk a hátrányunkat. A versenytempónk nagyon hasonló (a Red Bulléval) de az időmérő edzésen nyújtott formánkon még dolgoznunk kell.” – tette hozzá a versenygyőztes brit.
Ez volt idén az első verseny, amelynek a végkimenetelét az határozta meg, hogy ki hány bokszbeállásos stratégián volt. A három beállás volt a nyerő, így lehetett az, hogy Hamilton három beállásával legyőzte a két bokszbeálláshoz ragaszkodó Vettelt. A friss lágy gumikon hajtó autók gyorsasága verhetetlennek bizonyult a kínai pályán.
Mark Webbernek, aki a szombati időmérő edzés után a legszerencsétlenebb pilótának érezhette magát a kemény gumikon megszerzett 18. helyezésével, vasárnap megfordult a szerencséje. A hátsó helyről rajtolva a lágy gumik segítségével felverekedte magát a dobogóra.
A negyedik helyen Jenson Button ért célba, pedig csapattársával, Lewis Hamiltonnal lerajtolták Sebastian Vettelt a startnál, és jó úton járt a dobogós helyezés felé. 2009 világbajnoka azonban kapitális hibát vétett. Ezt be lehet tudni a csapattagok, vagy a szembesütő nap hibájának is, de inkább újonchibának nevezhető. Button ugyanis Vettellel a sarkában ment be a bokszutcába és véletlenül a Red Bullhoz hajtott be kerékcserére. Miután rájött a hibára – a red bullos szerelők hathatós mutogatása közepette – áthajtott a saját csapatához. Ezzel a brit pilóta sok időt vesztett és Vettel a malőr segítségével kielőzte őt a bokszban.
A Mercedes pilótája, Nico Rosberg akár meg is nyerhette volna a futamot, ha egy kicsivel jobb autóval versenyez. A megfelelő – három bokszbeállásos – stratégiával versenyző pilóta ugyanis jó úton haladt afelé, hogy megszerezze pályafutása első Forma-1-es győzelmét, de a csapatától rászóltak, hogy spóroljon az üzemanyagával, így tempóját visszafogva végül csak ötödik lett.
A Ferrari ezúttal sem nyújtott maradandót, a rosszul választott két bokszbeállásos stratégiának köszönhetően. Felipe Massa a verseny bizonyos részeiben a dobogós helyezésre is esélyes lett volna, de végül csak hatodik lett, miközben Alonso mögötte, a hetedik helyre kormányozta célba autóját. A csapat bizonyára azon lesz, hogy az első európai futamon, Törökországban kimutassa foga fehérjét.
Nyolcadikként a hétszeres világbajnokot, Michael Schumachert ünnepelhetjük, aki ezen a pályán 2006-ban a Ferrarival dobogós helyezést tudott elérni. A veterán pilótát jócskán megverte ifjú csapattársa, Nico Rosberg.
F1 Kínai Nagydíj végeredménye
1. Lewis Hamilton McLaren 1:36:58.226 2. Sebastian Vettel Red Bull + 5.198 3. Mark Webber Red Bull + 7.555 4. Jenson Button McLaren + 10.000 5. Nico Rosberg Mercedes + 13.448 6. Felipe Massa Ferrari + 15.840 7. Fernando Alonso Ferrari + 30.622 8. Michael Schumacher Mercedes + 31.026 9. Vitalij Petrov Renault + 57.404 10. Kamui Kobajasi Sauber + 1:03.273 11. Paul di Resta Force India + 1:08.757 12. Nick Heidfeld BMW-Sauber + 1:12.739 13. Rubens Barrichello Williams + 1:30.189 14. Sebastien Buemi Toro Rosso + 1:30.671 15. Adrian Sutil Force India + 1 kör 16. Heikki Kovalainen Lotus + 1 kör 17. Sergio Perez Sauber + 1 kör 18. Pastor Maldonado Williams + 1 kör 19. Jarno Trulli Lotus + 1 kör 20. Jerome d’Ambrosio Virgin + 2 kör 21. Timo Glock Virgin + 2 kör 22. Vitantonio Liuzzi HRT + 2 kör 23. Narain Karthikeyan HRT + 2 kör 24. Jaime Alguersuari Toro Rosso Nem ért célba
A csapatok ezután kifújhatják magukat és teljes erőbedobással készülhetnek az első európai futamra, amely ezúttal rendhagyó módon a Török Nagydíj lesz három hét múlva (2011. május 8.). 2010-ben kettős McLaren-siker született Törökországban, miután a két Red Bull-pilóta összekarambolozott az első helyért folyó csatában. Látva e két csapat dominanciáját az idei szezonban, Isztambulban is bizonyára köztük dől el a dobogós helyek sorsa.
A világbajnokság állása a Kínai Nagydíj után
Pilóták: 1. Sebastian Vettel 68 pont 2. Lewis Hamilton 47 pont 3. Jenson Button 38 pont 4. Mark Webber 37 pont 5. Fernando Alonso 26 pont 6. Felipe Massa 24 pont 7. Vitalij Petrov 17 pont 8. Nick Heidfeld 15 pont 9. Nico Rosberg 10 pont 10. Kamui Kobajasi 7 pont Konstruktőrök: 1. Red Bull 105 pont 2. McLaren 85 pont 3. Ferrari 50 pont 4. Renault 32 pont 5. Mercedes 16 pont 6. Sauber 7 pont 7. Toro Rosso 4 pont 8. Force India 4 pont