A kilencvenes években volt az aranykora a teherautó-triál versenyeknek, amelyeken az Ural gyár sárga színű járműveket indított egészen 20 évvel ezelőttig, amikor a nézők érdeklődésének csökkenése és anyagi megfontolások miatt abbahagyták a programot. Azonban a cégnél sok alkalmazottat foglalkoztat a téma, akik most elérték, hogy a gyár újra visszatérjen a sorozatba – igaz, sokkal kisebb anyagi erőfeszítéssel, mint korábban.
Először is 1 darabot építettek az Ural Legendája névre keresztelt sportmodellből, az Ural-43206-os teherautón alapuló gépnél a legfontosabb műszaki változás, hogy nem civil, hanem katonai alvázat használ, egyébként a platóra tettek át minden olyan szerelvényt, ami egyébként az alváz mellett utazik, az üzemanyagtank csak 60 literes – a versenytávra ez is bőven elég. Az autóval most Oroszország-túrára indulnak, hogy körbejárják a márkakereskedéseket, és jövőre indulnak majd a teherautó-triál bajnokságban, Szergej Sersnyev pilóta és Alekszej Popov navigátor mindketten a gyári fejlesztőrészlegen dolgoznak, és a munkájukhoz hasonlóan a versenycsapatnál is Dmitrij Nagovicin, a fejlesztőrészleg vezetője lesz a főnökük.