Évek óta versenyez a Mini márka a Dakar Ralin, egészen mostanáig az orrmotoros, összkerékhajtású John Cooper Works Rally nevű konstrukcióval tette ezt. A következő versenyen ehhez csatlaqkozik az új fejlesztésű John Cooper Works Buggy, amelynél a motor az ülések mögött helyezkedik el, és csak a hátsó kerekeket hajtja.
A Peugeot hasonló járműve évek óta zsebeli be a győzelmeket, ami végre meggyőzte a Minit arról, hogy érdemes kihasználni a szabályzatban rejlő lehetőségeket: a kétkerékhajtású Dakar-versenyautók nagyobb kerekeket és hasmagasságot használhatnak, illetve még könnyebbek is lehetnek. Ezek az előnyök bőven kompenzálnak a némileg gyengébb teljesítményleadásért a 8850 km-es versenytávon.
Ugyanazt a 3,0 literes, 340 LE/800 Nm teljesítményű turbódízelt kapja a Buggy, mint a Rally, új a hajtáslánc. Acélcső vázra építik fel a karbon és kevlár karosszériát, amely alapvetően az aerodinamikára lett optimalizálva, de azért a formatervezők is hozzányúlhattak, hogy a legjellemzőbb márkajegyek rákerüljenek. Már több hónapja teszteli az új versenyautót a Mini és az X-Raid csapat, Marokkóban és Magyarországon hajtották végre a próbákat.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!