Jövőre már nem indul a Dakar ralin a Peugeot Sport csapata, így az idei volt az utolsó hivatalos versenye a Peugeot 3008DKR Maxi típusú versenyautónak. Perun, Bolívián és Argentínán keresztül haladt a 8793 km össztávú verseny, ebből 4047 km volt a gyorsasági szakasz 13 etapra osztva – ebből 7-et nyertek a Peugeot versenyzői.
A 2018-as Dakar végeredménye:
1. Carlos Sainz (ESP) / Lucas Cruz (ESP), PEUGEOT 3008 DKR Maxi, 49h 16min18s
2. Nasser Al Attiyah (QAT) / Matthieu Baumel (FRA), Toyota 4WD, + 43min40s
3. Giniel de Villiers (ZAF) / Dirk von Zitzewitz (ZAF), Toyota 4WD, + 1h 16min41s
4. Stéphane Peterhansel (FRA) / Jean-Paul Cottret (FRA), PEUGEOT 3008DKR Maxi, + 1h 25min29s
5. Jakub Przygonski (POL) / Tom Colsoul (BEL), Mini 4WD, + 2h 45min24s
6. Khalid Al Qassimi (ARE) / Xavier Panseri (FRA), Peugeot 3008DKR, + 4h 20min58s
7. Cyril Despres (FRA) / David Castera (FRA), PEUGEOT 3008DKR Maxi, + 45h 19min10s
Carlos Sainz nyilatkozata a győzelem után: „Nagyon kemény rali volt ez nekem. Talán ez volt a legnehezebb Dakar, amin valaha részt vettem, még az egykori afrikai versenyeket is beszámítva. A szervezők elképesztően húzós útvonalat jelöltek ki számunkra. Annyi, de annyi embert próbáló szakaszon kellett átjutnunk! Még a két utolsó rész is szörnyen nehéz volt. Ahogyan a perui szakaszok is. Persze remek érzés Lucas-nak és nekem is, hogy egy ilyen nehéz versenyen sikerült győznünk. És remek érzés az egész Peugeot csapatnak is, amely a program alatt végig kitűnő munkát végzett. A Peugeot 3008DKR Maxi talán a legjobb autó, amit valaha alkalmam volt tereprali-versenyen vezetni. Köszönet mindenkinek, aki támogatott minket ebben a projektben, és köszönet a Peugeot Sportnak!”
A Peugeot Sport csapat ezt követően az FIA Ralikrossz világbajnokságra összpontosítja erőit, ahol Sébastien Loeb indul majd egy átalakított Peugeot 2008 WRX-szel, és egyben megkezdik a felkészülést a 2020-as elektromos Rallikrossz világbajnokságra, ahol a következő generációs 208-as alapján készülő versenyautóval állnak majd rajthoz.