Izzasztó lehet a nyári forróságban egy versenypályán autózni, ezért immár légkondicionáló is van a Porsche 911 GT3 R versenyautó fedélzetén, ami közvetlenül az ülést és a pilóta sisakját látja el hűs levegővel. Jelentősen átalakították az aerodinamikát, elöl új a kettős keresztlengőkaros felfüggesztés és 65 helyett 68 centi átmérőjű abroncsokat használnak.
A 4,0 literes, szűkítő nélkül több mint 542 lóerő teljesítményű 4,0 literes boxermotor és a hozzá csatlakozó hatfokozatú szekvenciális váltó maradt a tavalyról ismert darab, a fékrendszernél a vezetékek és a nyergek átalakításával csökkentették a késlekedést. Elöl egyébként hatdugattyús nyergek szorítanak 390 mm-es tárcsákat, hátul négydugattyús nyergek vannak 370 mm-es tárcsákkal.
A kagylóülést hat ponton csavarozzák a vázhoz, ezenkívül lejjebb vitték az ülőlap magasságát is, az ajtókban energiaelnyelő habot használnak. Könnyebben lehet megtölteni a 120 literes tankot, mert mindkét oldalon van csatlakozó, polikarbonátból készülnek az ablakok, a levehető karosszériaelemek karbonból készülnek. A Porsche már fogadja a megrendeléseket az adók nélkül 459 000 euróba kerülő 911 GT3 R versenyautóra, az első darabokat december adja át tulajdonosaiknak.