Meglepő módon az ötajtós Golf karosszériát vette alapul a CRC-szabályzatnak megfelelő raliautó megépítéséhez a brit Prodrive, amely aztán teljes munkát végzett, csak a kocsiszekrény maradt változatlan – és azt is kimerevítették egy FIA-szabályoknak megfelelő bukócsővel.
A lökhárítók és az első sárvédők is puha műanyagból készülnek, az egész autót megkoronázó hatalmas méretű hátsó spoilert karbonból sütik. Elöl-hátul a Prodrive saját fejlesztésű, Ohlins lengéscsillapítókat használó felfüggesztése dolgozik, a 4 dugattyús AP Racing nyergek 300 (15×7,5 colos felnik, murva futómű) vagy 355 (18×8 colos felnik, aszfalt futómű) mm átmérőjű féktárcsákat szorítanak.
A WRC-szabályzathoz képest a legnagyobb eltérést az jelenti, hogy a motortérben nem 1,6 literes turbómotor dolgozik, hanem a VW 2,0 literes, alumínium blokkos négyhengerese. Ezt Cosworth motorvezérlő-elektronikával látták el, a Garret turbó előtt van egy, a CRC-szabályzatban előírt 35 mm-es szűkítő is, a teljesítményről annyit mondanak, az meghaladja a 300 lóerőt. A WRC versenyautókban is használt Xtrac 6 fokozatú szekvenciális váltó kerül a hajtásláncba, elöl-hátul Xtrac önzáró differenciálművek dolgoznak, az összkerékhajtás állandó. A saját tömeg a CRC-által megkövetelt 1150 kg-os minimum. Nem valószínű, hogy Európában is rajthoz áll majd a Golf raliautó, hiszen az nagyobb méretei miatt kevésbé jól manőverezhető, mint az immár a második WRC-bajnoki címét begyűjtő Polo raliautó.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!