Miközben az Alpine márka feltámasztásán dolgozik, a Renaultnak elég felesleges energiája maradt arra, hogy összehozzon egy középmotoros versenyautót, amelynek láttán az ember rögtön arra gondol: nem is kell olyan sokat változtatni ezen, hogy utcai autó legyen belőle. A Renault Sport R.S. 01 elnevezésű alkotást jövőre mindenki láthatja majd, aki ellátogat a World Series by Renault valamelyik állomására, hiszen ezzel a márkakupával koronázzák meg a versenysorozatot.
A klasszikus szuperautó-körvonalat a francia márka aktuális arculatának megfelelő elemekkel vegyítették, így egy Clio-tulajdonos könnyen felfedezi a párhuzamot, a Fluence sofőrök dolga már nehezebb. Shimizu Akio készítette el az első vázlatokat, az inspirációt az 1956-os Renault Étoile Filante elnevezésű gázturbinás rekordautó adta, amellyel 307,4 km/órás sebességet értek el Bonneville-ben. Alaposan átalakult az autó, mire elkészült a végleges megjelenés, hiszen teljes versenyautó-aerodinamikai csomagot alkalmaztak.
A középre beépített, Nismo-tuningos 3,8 literes V6-os biturbó erőforrást még nem véglegesítették, így a teljesítményéről csak annyit tudnak mondani, hogy az meghaladja az 500 lóerőt. Ehhez egy hétfokozatú, szekvenciális Sadev váltót párosítanak, a költségek alacsonyan tartása végett az összes versenyen azonos áttételezéssel futnak majd az autók, egyedül az önzáró differenciálmű előfeszítését tudják majd állítani a pilóták.
A Sport R.S. 01 az FIA LMP1-es (Le Mans Prototípus 1) kategóriának megfelelő biztonsági felszereléssel/tudással bír, elöl karbon energiaelnyelő egység található, a bukókeret felső része acél. Az egészet az olasz Dallara sütötte ki, és a Nismo műhelyében készített motor kivételével ők építették az egész autót. A száraz tömeg nem éri el az 1,1 tonnát, folyadékból pedig jó sok fér a kocsiba, a benzintank például 150 literes.
A Renault Sport R.S. 01-esről annyi biztos, hogy az nem az Alpine sportkocsi előfutára, ennek ellenére nem kell aggódni. Ha a fölös kapacitásból ilyen autó jön ki a franciák formatervező központjából, akkor a két-három év múlva várható utcai sportkocsi se lehet rossz…
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!