A koda 1950-ben három darab 966 Supersport versenyautót, ezek közül csak egy darab, az utolsó példány maradt meg. Utoljára 1962-ben állt rajthoz a gép, majd sokáig a szlovák Ivan Mičík versenyző tulajdonában volt, akitől aztán 2007-ben vásárolta meg a gyár. Ezt követően kezdődött meg a restaurálás, amely most ért véget – jelenleg ez a legújabb kiállítási tárgy a gyári múzeumban.
Ez az alumínium karosszériás koda 966 Supersport az 1950. szeptember 24-én megrendezett Csehszlovák Grand Prix-n állt először rajthoz, Miroslav Fousek az 1100 köbcentis kategória második helyezését szerezte meg. A második versenyét, az 1951-es szezonban megrendezett libereci futamot már kategóriagyőzelemmel zárta.
A gyár folyamatosan fejlesztette a Supersport versenyautóit, kezdetben 1,1 literes, két karburátoros szívómotor dolgozott az orrban 90 lóerős teljesítménnyel, majd következett az 1221 cm3-es szívómotor, végül az 1,5 literes négyhengeres, amelyet szívómotorként (90 LE) illetve két (!) kompresszorral (180 LE) is alkalmaztak. Az utóbbi erőforrással szerelt koda 966 Supersport 1953 őszén Václav Bobek vezetésével 197,8 km/órás sebességet ért el, ezzel Csehszlovákia leggyorsabb autója lett.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!