Azt követően, hogy az Audi Sport 180 fokos fordulattal visszatér a hosszú távú utcai- és tereprali-versenyzés világába, a Volkswagen bejelentette, hogy mindenféle motorsport-tevékenységgel felhagy. A hannoveri székhelyű Volkswagen Motorsport GmbH-t beolvasztják a Volkswagen AG-ba, a 169 alkalmazottnak pedig új munkát ajánlanak fel a cégen belül. A Volkswagen Polo GTI R5-ös raliautók gyártását 2020 végén befejezik, ezt követően még egy ideig folytatják ezek, illetve a Golf GTI TCR pályaversenyautó technikai támogatását, azaz alkatrészellátását.
Az 1966. július 11-én megalapított Volkswagen Motorsport kezdetben a Bogár tehcnikáját használó forma-versenyautókkal foglalkozott, a hetvenes évek végén aztán életre hívták az első márkakupát (Scirocco), majd 1980-ban megnyerték a Dakart (Iltis), majd a Race Touareg háromszor hódította el ezt a trófeát. A Polo R WRC négy világbajnoki címet szerzett (2013-2016), majd háromszor megnyerte a ralikrossz-világbajnokságot (2017, 2018 és 2020), a Golf GTI TCR kétszer lett bajnok (2016, 2017). A 2018-ban bemutatott és öt rekordot futó ID.R-nek nem lesz éles bevetése a versenypályákon, múzeumba kerülnek az eddig megépített példányok.