2021-ben egy év kihagyást követően rendeztek újra Brazíliában Forma-1-es futamot, amelyet már nem Brazil Nagydíjnak hanem Sao Paulói Nagydíjnak neveztek. Ahogy a pandémiás kihagyás után visszatért, mindjárt sprintfutamot is tartottak itt 2021-ben. Idén is itt tartják a szezonbeli utolsó sprintet. 2021-ben ez volt az első nem európai sprintversenyes hétvége, amit végül a tavaly még a Mercedesnél versenyző Valtteri Bottas nyert meg, de a főversenyt, a vasárnapi 71 körös nagydíj győzelmét már Lewis Hamilton húzta be. A Brackley-i csapatnak nagyon feküdt tavaly ez a pálya, s bár idén nem volt egyetlen győzelmük sem, de ahhoz legközelebb az előző futamon, Mexikóban álltak. Vajon Hamilton és a Mercedes meg tud annyira erősödni, hogy a hétvégén a mindennél dominánsabb Red Bull-Verstappen duót lepipálva az élre jöjjön be?
Az elmúlt években a Brazil Nagydíj a szezon utolsó vagy a legutóbbi időkben az utolsó előtti futama volt. Többször dőlt el itt világbajnoki címek sorsa, vagy épp búcsúztak el itt pilóták. A világbajnoki címek sorsa már elkelt, de ettől még most is várja mindenki, hogy visszatérjen a cirkusz erre a legendás, mindenki által kedvelt pályára.
A Forma-1-es pilóták számára jól ismert a brazil versenypálya, így tudják, hogy ezen a magaslati pályán sem lesz könnyű dolguk. Az autók és motorjaik Mexikóváros után itt is oxigénhiányos levegőnek lesznek kitéve. Akik már Mexikóban is szenvedtek, valószínűleg most is fognak. S ha ez nem lenne elég, Interlagosban az órajárással ellentétes irányban köröznek majd az autók. Ez pedig nagyon igénybe veszi a pilóták nyaki tartóizmait. A versenyhétvége előtt a versenyzők emiatt nagy hangsúlyt helyeztek ezeknek az izmoknak a megerősítésére, hiszen a sok hosszú és gyors balkezes kanyarban nagy erőknek lesznek kitéve. A csapatoknak is meg lesz a feladatuk. Az autók beállítása erre a pályára elég nehéz: nagy tapadást kell elérni a kanyarok miatt, viszont az autóknak gyorsnak kell maradniuk az egyenesekben való előzéshez. Esős időben pedig előkerülnek majd az esőgumik. Esőt pedig a futam mindhárom napjára jósoltak. Bár a nemrégiben zajlott elnökválasztás miatt lázongások törtek ki Brazília-szerte, a szervezők mindenkit biztosítottak arról, hogy biztosan megrendezik a nagy hagyományokkal bíró futamot.
A Forma-1 közben már a jövő évre készül, a „koronaékszer” debütálására. A hétvégén nem volt nagydíj, s ezt kihasználva nagyszabású eseményt tartottak Las Vegasban, a jövőre bemutatkozó futam kapcsán. Az eseményen jelen volt Lewis Hamilton, George Russell, Sergio Perez és Alexander Albon. A híres Las Vegas Stripen hajtottak végig nappal és este autóik türkíz padlóvilágításával az összegyűlt tömeg nagy örömére.
A verseny és a pálya
A brazil betoncsík majd 1000 méterrel található a tengerszint felett, amely erőt vesz ki az autókból. Ez egy természetes amfiteátrum, amely lehetővé teszi a nézők számára, hogy a pályának majd a felét átlássák. A szervezőket az évek során sok kritika érte az Interlagos pálya buckái miatt, s emiatt sokszor újraaszfaltozták a felületét, de az valahogy még így is hepehupás maradt. Sao Paulóban nagyszerű előzési lehetőségek vannak. A pálya dominánsan lassú és közepesen gyors kanyarokból és egyenesekből áll. Az első sikán, a híres ’Senna S’ kanyar, amely talán a legjobb alkalom az előzéshez. Esős időben megállhat a víz a pályán, s ilyenkor veszélyes lehet az ún. aquaplaning, vagyis a vízen való felúszás.
Az 71-körös Sao Paulói Nagydíj november 13.-án helyi idő szerint 15 órakor (nálunk 19 órakor) veszi kezdetét az Interlagos pályán. A pálya hossza: 4,309 km, a teljes versenytáv 305,879 km. A pályarekordot még mindig Valtteri Bottas tartja 2018-ból, 1 perc 10,540 másodperccel.
2021-ben Lewis Hamilton (Mercedes) nyerte meg a Sao Paulói Nagydíjat. A brit pilóta győztes ideje: 1:32:22.851 volt. A második helyen Max Verstappen (Red Bull) ért célba. A bronzérmes helyezés Valtteri Bottasé (Mercedes) lett.