A Mercedes mindig is jó teljesítményt nyújtott az azeri pályán, s 2017 kivételével mindig pilótái diadalmaskodtak itt. 2017 volt az egyetlen év, amikor is Daniel Ricciardo személyében Red Bull-pilóta állhatott fel a dobogó tetejére. Bár Monacóban a Red Bull domináns teljesítményt tett le az asztalra, kérdés, hogy ezen a hullámon lovagolva át tudja-e menekíteni a formáját Bakura. Bár ez is utcai pálya, de teljesen más, mint Monaco volt.
Ami az izgalmakat illeti, Baku jobban áll. Több előzési lehetőség van a pályán, mint Monacóban, így például a hosszú egyenesében. A verseny maga kiszámíthatatlanabb és a biztonsági autós fázisok megtörik az egyhangúságot. Míg Monacóban nem nagyon pihenhet a pilóta a verseny alatt, Bakuban erre több lehetősége van, így a hosszú egyenesben is. Azután, hogy 2020-ban nem rendezett Azerbajdzsán Forma-1-es futamot, úgy néz ki, idén fog, csakhogy nézők nélkül. Monacóban még napi 7500 nézőt engedtek a lelátókra, s a bakui üres lelátók után, a Francia Nagydíjra ismét napi 15 ezer nézőt várnak.
A Monacói Nagydíjat bár nagyon exkluzív helyen rendezik, mégis kevésbé izgalmas futamokat hoz. Idén sem volt másként, de a Red Bull és Max Verstappen kitűnő teljesítménye révén biztosan helye van a történelemkönyvekben. Max Verstappen az egyéni ponttábla élére állt, ami még sosem fordult vele elő a Forma-1-es Világbajnokságban. A Red Bull pedig ha csak egy ponttal is, de szintén vezeti a konstruktőri ponttáblát. Az azeri futam előtt egyébként Magyarországon lazult a holland pilóta. A Hungaroringen csapatta egy Porschéval csak úgy a szórakozás kedvéért.
Helmut Marko szerint Sergio Perez a döntő tényező a Red Bull világbajnoki címért folyó harcában. A 79 éves szakember szerint Perez túl gyenge teljesítményt nyújt az időmérő edzéseken. Ez a csapat legnagyobb hiányossága. A mexikói pilóta nem könnyen szokja a Red Bullt, tudja is, hogy javulnia kell. Bakuban kiderül, hogy mennyire sikerül ez neki ott, ahol korábban kétszer is dobogóra állhatott a Force Indiával. Charles Leclercnek és a Ferrarinak hosszú idő óta először lett volna esélye az első pozícióból rajtolni Monacóban, de autójának meghibásodása miatt erre nem volt lehetősége. Ki tudja mikor lesz még egy ilyen ziccer a csapat számára? 2019-ben mindenesetre ezen a pályán Sebastian Vettel a harmadik helyre vitte célba a piros betontorpedót, 2018-ban Kimi Raikkönen második lett. 2016-ban az első futamon Vettel a második, Raikkönen pedig a negyedik lett az akkor még Európa Nagydíj név alatt futó versenyen. Bár az utcai pálya gyorsasága a Mercedesnek kedvez, talán labdába rúghat majd a Ferrari is.
A verseny és a pálya
Az azeri aszfaltcsík egy ultramodern versenypálya, s a monacóihoz hasonlító utcai pálya keveréke. Ez a nyomvonal is a híres mérnök, Hermann Tilke keze munkáját dicséri. Sok a szűk rész, de sok a gyors egyenes is, amely gyorsabbá teszi ezt a helyszínt Monacónál. Az 51-körös Azeri Nagydíj június 6.-án helyi idő szerint 16 órakor (nálunk 14 órakor) veszi kezdetét. A pálya hossza: 6,003 km, a teljes versenytáv 306,049 km. A körrekordot Charles Leclerc (Ferrari) tartja 2019-ből 1:43.009-es időeredménnyel.
2019-ben, mikor utoljára rendeztek itt Forma-1-es futamot, Valtteri Bottas (Mercedes) ért célba elsőként. A finn pilóta ideje 1:31:52.942 volt. A második helyezett Lewis Hamilton (Mercedes) lett, míg a bronzérmes helyre Sebastian Vettel (Ferrari) állhatott fel.