A hétvégi futam helyszínéül szolgáló Paul Ricard versenypályát az elmúlt 18 évben alaposan felújították, így már egy olyan modern és használatban lévő pályának számít, ahol a Blancpain, az ELMS, a Renault Eurocup, a World Series by Renault, a WTCC és a WEC bajnokságsorozatok egy-egy fordulóját is rendezték. Nem lesz teljesen ismeretlen a helyszín mindenki számára, hiszen páran versenyeztek már itt ezekben a szériákban. Érdekesség, hogy Monaco és Kanada után ez lesz sorban a harmadik futam, ahol a francia (is) a hivatalos nyelv.
A Pirelli erre a pályára nem viszi el a hiperlágy abroncsát, így ezúttal talán jobb teljesítmény várható a Mercedestől, amely minden bizonnyal javítani akar eddigi nem túl csodás mérlegén. Kanadában, azon a pályán, ahol Lewis Hamilton korábban hatszor is felállhatott a dobogó tetejére, két hete mégsem ő, hanem Sebastian Vettel szerezte meg a győztes trófeát. A Ferrari nagy sikereket ért el korábban Franciaországban. 17 rajtelsőség és 17 győzelem fűződik az olasz istálló nevéhez. Vajon hozni tudja itt is Vettel kanadai formáját és a Ferrari fel tud zárkózni az éllovas Mercedeshez a konstruktőri ponttáblán?
Vettel mögött Montrealban Valtteri Bottas lett a második, s eközben Hamilton, aki láthatóan nem túl motiváltan versenyzett, csak az ötödik helyre gurult célba az ezüst nyíllal. A brit fenegyerek tavaly úgy nyilatkozott, hogy bár rendkívül szép helyen fekszik a Le Castellet-i pálya, szerinte unalmasabb, mint a Magny-Cours-i volt, ami viszont a francia vidéken, a semmi közepén feküdt. Legelésző szarvasmarhák között rendezték a futamot, ami lássuk be nem volt olyan élvezetes, mint egy nyüzsgő nagyváros tőszomszédságában tartott verseny, mint amilyen például a magyar futam is, vagy a Le Castellet melletti, amely kevesebb, mint egy órányira fekszik Marseille-től. Két szűk utcai pályáról érkezik meg a mezőny a hatalmas bukóterekkel rendelkező, sokak számára a kék és piros vonalairól ismert francia versenypályára. Nagy váltás lesz ez az előző két futamhoz képest, lássuk, ki hogy birkózik meg vele.
Robbant a Red Bull-bomba
A Red Bull a Francia Nagydíj előtt jelentette be, hogy a 2019-es szezonban lecseréli a Renault motorját Hondára, amellyel két évre szóló szerződést kötött. Korábban sejteni lehetett, hogy a Toro Rosso váltása után a Red Bull is Hondával fog versenyezni, különösen azért, mert a Renault saját csapatát szeretné felfuttatni, ami még mindig a Red Bull mögött lohol a konstruktőri ponttáblán elég nagy lemaradással a negyedik helyen. Ezzel a váltással egy 12 éves történet ér a végére, ami alatt négy egyéni és négy konstruktőri világbajnoki cím született.
A pálya és a verseny
A francia versenypálya nagyon sokoldalúan lett kialakítva, több nyomvonala is van. Az előzetes szimulációk alapján a legalacsonyabb sebesség 90 km/óra lesz, míg a legtöbb 350 km/óra (!). A pálya híres egyenesébe, az 1,8 km hosszú Mistralba biztonsági okokból beépítettek egy kanyart. Az 53-körös Francia Nagydíj június 24.-én helyi idő szerint 16.10-kor veszi kezdetét. A pálya hossza: 3,630 km.
A 2008-as legutolsó Francia Nagydíjat Felipe Massa (Ferrari) nyerte meg. A második helyezett Massa csapattársa, Kimi Raikkönen lett. A bronzérmes helyen a Toyotával versenyző Jarno Trulli ért célba.