Jelenleg egy mexikói tagja van a Forma-1-es mezőnynek, aki nem csak hazai futamán lesz reflektorfényben, de az azt megelőző texasi versenyen is nagy kedvencnek számított. Sergio Perez teljesítménye a szezon második részében nem volt olyan fényes, mégis Lewis Hamilton kizárásával az USA Nagydíjról megnőtt az esélye annak, hogy megszerezze a második helyet az egyéni ponttáblán csapattársa, Max Verstappen mögött. Daniel Ricciardo kézsérüléséből visszatért, de maradandót nem tudott alkotni. Ez a tény együtt az egyéni ponttábla második helyének megszerzésével, valószínűleg védetté teszi a mexikóit a Red Bullon belül. A Mercedes magabiztosan hagyta ott Texast. Bár Lewis Hamiltont kizárták az USA Nagydíjról autójának szabálytalan padlólemeze miatt, de ez mit sem von le abból a tényből, hogy a brit 2023-as legerősebb teljesítményét tette le az asztalra azzal, hogy 2.2 másodperccel ért célba a versenygyőztes Max Verstappen mögött. Úgy tűnik megtalálta a csapat, hogy hol szorul fejlesztésre és ez jó előjel a 2024-es eredményesség tekintetében.
Mexikóban és az azt követő Brazíliában is magaslati pálya várja a mezőnyt, amely a Honda motorok erőssége miatt kedvező a Red Bull autói számára. A hétvégi mexikói versenypálya a maga 2285 méteres magasságával valójában a versenynaptár legmagasabb helyszíne. A levegő nagyon ritka, s bár az autók nagy leszorítóerővel hajtanak, azért, hogy nagyobb legyen a tapadás a kanyarokban, ez a tapadóerő mégis eléggé lecsökken a ritka levegő hatására, s ez csúszkáláshoz vezethet. 2022-ben Max Verstappen szezonbeli tizennegyedik győzelmét húzta be Mexikóvárosban. A jóslatok beváltak, a Red Bull hasított a mexikói magaslatokon is, Sergio Perez ismét bronzérmes lett hazai lelkes közönsége előtt. A Mercedes és Lewis Hamilton egyre jobb formába lendült, melynek eredményeként negyedik második helyezését szerezte Mexikóvárosban.
A verseny és a pálya
Mexikóváros egyike azon Forma-1-es pályáknak, amely története a Forma-1 hőskorától íródik. 1992 után azonban kikerült a versenynaptárból. Később, hogy 2015-ben visszatérhessen, Herman Tilke tervei alapján teljesen átépítették ezt a pályát. Így már a modern kor biztonsági előírásainak is megfelelt. A jelenlegi pályán, az Autodromo Hermanos Rodriguezen 17 kanyar van, amely hárommal több, az eredetinél. A célegyenes a Forma-1-es versenynaptár egyik leghosszabbja. A versenypálya tengerszint feletti magassága egyedülálló. A versenynaptár leggyorsabb pályái közé tartozik.
A 71-körös Mexikói Nagydíj október 29.-én helyi idő szerint 14 órakor (nálunk 21 órakor) veszi kezdetét Mexikóvárosban. A pálya hossza: 4,304 km, a teljes versenytáv 305,354 km. A pályarekordot még mindig Valtteri Bottas tartja 2021-ből, ideje 1 perc 17,774 másodperc. Érdekesség, hogy az előző rekordot is a finn pilóta tartotta 2018-ból.
2022-ben ugyanaz a három pilóta állt dobogón, mint egy évvel korábban, ugyanazokon a helyeken. Mindkét évben Max Verstappen (Red Bull) nyerte meg a Mexikói Nagydíjat. A holland pilóta győztes ideje 2022-ben 1:38:36.729 volt. A második helyen Lewis Hamilton (Mercedes) ért célba. A bronzérmes helyezés Sergio Perezé (Red Bull) lett.