Az Európán kívüli futamok során nem nagyon van lehetősége a csapatoknak jelenetős változtatásokat végrehajtani autóikon. A távolság és a versenyek közötti szűk időkeret nem ad lehetőséget nagyobb bakik orvoslására. A Ferrarinál pedig lenne min javítani, baj van a motorokkal. A két legutolsó futam felejthető volt a maranellóiaik számára, még akkor is, ha Sebastian Vettel Malajziában az utolsó rajthelyről felverekedte magát a negyedik helyig. A levezető körben Stroll elbambulásának következtében összetört Ferrarit pedig javítani kell, s valószínűleg sebességváltó cserét is kell végrehajtani a Ferrarin, ami öt rajthelyes büntetés von maga után. (Hat versenyt kell egy váltónak kibírnia és a jelenlegit Szingapúrban tették be az autóba). Vettel csapattársa, Kimi Raikkönen a hétvégén rajthoz sem tudott állni, pedig akár versenyt is nyerhetett volna.
Vettel nagyon bizakodó volt a Malajziai Nagydíjat követően, hiszen a Ferrari bizonyította, az egyik leggyorsabb, hanem a leggyorsabb autóval rendelkezik a mezőnyben. Vettel szerint, ha a technika nem babrál ki vele, az utolsó öt futamon visszaszerezheti az elvesztett előnyét. Szerencséjére Malajziában Lewis Hamilton helyett Max Verstappen hozta célba első helyen autóját, így kisebb hátrányt kell majd lefaragnia. Mi történt Japánban 2016-ban? A Mercedes malajziai botladozását követően összeszedte magát és pilótái első és harmadik helyezésével alig négy futammal a szezon vége előtt megszerezte zsinórban harmadik világbajnoki címét. Nico Rosberg nagyot ment és életében először felállhatott a japán dobogó tetejére. A második helyen a nagyon boldog Max Verstappen (Red Bull) ért célba. Lewis Hamilton csak bronzérmes lett.
Miután az elmúlt három évben csak Mercedes-pilóta állhatott fel a japán dobogó legfelső fokára, így idén is ez várható. Bár Malajziában Hamilton második lett, a nyári szünet óta olyan jó formában van, hogy Japánban sem várható ez másként. A maláj kistigris, Max Verstappen, nagyon bizakodó a győzelmét követően: „Elég jól tudunk vigyázni az abroncsokra, s ebből remélhetőleg előnyt kovácsolunk a következő futamokon. Meglátjuk. Minden egyes hétvégére jól kell beállítani az autót a sikerekhez.”
Míg tavaly és tavalyelőtt verőfényes napsütés jegyében telt a japán hétvége, most ismét várhatók esőzések. Jelenleg vasárnapra szép időt és majd hét fokkal melegebb hőmérsékletet jósolnak a pénteki esős-hideg naphoz képest. A 2014-es egy emlékezetes év volt, hiszen Jules Bianchi borzalmas balesetet szenvedett a nagydíjon. A futamot piros zászlóval intették le a francia pilóta balesete miatt. Adrian Sutillal kezdődött az incidens, aki a rázendítő esőzés miatt a hetedik kanyarban kicsúszott a pályáról és belecsapódott a gumifalba. A német pilótának nem lett komolyabb baja és a pályamunkások elkezdték a Sauber elvontatását. A Marussia francia pilótája azonban ugyanabban a kanyarban csúszott ki a pályáról és belecsapódott a pályamunkások darujába. Kezdett komolyan besötétedni is a pályán, így a versenyt hamarabb lefújták és az akkori eredményt hirdették ki. Jules Bianchit később eszméletlen állapotban szállították el a pályáról kórházba, s súlyos koponyasérülését meg is operálták. A francia pilóta soha nem épült fel, 2015. július 17.-én csatlakozott az égi versenypályákon köröző pilótákhoz.
A verseny és a pálya
A sokak szerint a belga Spa-Francorchamps-i vagy éppen a monzai pályára hasonlító szuzukai aszfaltcsík gyors és egyúttal kanyargós pálya. Szuzukában nagy aerodinamikai leszorítóerőt és stabil felfüggesztést biztosító beállítás szükséges, hogy a legnagyobb sebesség mellett is a lehető legstabilabbak maradhassanak a versenyautók. A pályán minden megvan egy jó versenyhez: gyors kanyarok, sikán és hajtűkanyar. Emellett kiváló előzési lehetőségeket rejt ez az egyedülálló nyolcast leíró pálya, amelynek a felülete – egy korábbi újraaszfaltozás ellenére – elég durva. Az olyan gyors kanyarok, mint a 130R vagy éppen a Spoon nagyon igénybe veszik a gumikat. A Pirelli idén a szuperlágy, a lágy és a közepes összetételű abroncsait viszi el Japánba.
A Japán Nagydíj október 8.-án, helyi idő szerint 14 órakor veszi kezdetét (Európában reggel 7 órakor). A szokatlan vonalvezetésű, 5,807 km hosszú szuzukai aszfaltcsíkon a pilóták egy 53 körös versenyen mérik össze tudásukat. Kiemelt jelentőségű a jó szereplés az időmérő edzésen, mivel nehéz a pályán az előzés. A pályarekordot 2005-ből Kimi Raikkönen tartja, ideje 1 perc 31.540 másodperc. A teljes versenytáv 307.471 km.
2016-ban Nico Rosberg (Mercedes) nyerte meg a futamot. A német pilóta ideje 1:26:43.333 volt. A második helyen Max Verstappen (Red Bull) ért célba. Lewis Hamilton (Mercedes), az előző két év japán győztese ezúttal csak bronzérmes lett.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!