A Ferrari 2016 óta elkapta a lepattanókat és elhozta a bronzérmes trófeát Oroszországból. Idén óriási sikernek számítana, ha ez összejönne. A csapat számára talán legfontosabb idei hármas versenyen – Spa, Monza és Mugello – nem jeleskedett eredményesség terén. A három nagydíj során mindösszesen öt pontot szerzett az olasz istálló. Az egykori éllovas visszacsúszott a középmezőnybe, s ez a renoméjának cseppet sem tesz jót, még akkor sem, ha ez ebben a furcsa koronavírusos idényben történik.
Az olasz istálló bár visz fejlesztéseket Szocsiba, de Mattia Binotto csapatfőnök szerint azoktól mégsem várható gyökeres fordulat az autók teljesítményében. Charles Leclerc állt már idén dobogón, de ha ez összejönne neki a hétvégén, akkor is várhatóan a harmadik hely juthatna a monacói számára a címvédő világbajnok csapat pilótái mögött. Abban egyetérthetünk, hogy ezt most látatlanban elfogadná a maranellói csapat.
Ilyentájt normál esetben el szokott kezdődni a Forma-1-es pilótakeringő. Jelenleg nagyjából a szezon felénél állunk, de mivel őszbe fordultunk, már hallani hangokat új pilóták érkezéséről. Sergio Perez, vagy Nico Hülkenberg sorsáról nem sokat tudni. A Haas vagy az Alfa Romeo jöhet szóba, hiszen eddig nevezték meg még jövő évi pilótáikat. Előbbinél már a tavalyi szezon végén sem értették sokan, hogy miért maradt meg nem túl sikeres pilótapárosánál. Utóbbinál pedig Kimi Raikkönen lelkesedését hiányolják sokan, bár, ha ő nem lesz a Forma-1-ben, az a saját döntése lesz. Antonio Giovinazzi esetében az eredményesség hiánya lehet a lecserélés oka. A feltörekvő tehetségekről pedig még egy szót sem ejtettünk, pedig idén nagyon erős a felhozatal.
Egyre nyitottabbak a Forma-1-es pályák a nézők fogadására, ha korlátozott számban is. A Mugellóban elindult lazítás folytatódik Szocsiban is. Egyre kevésbé szigorúak a versenylátogatási tilalmak a Forma-1-ben, s a hétvégére meghirdetett harmincezer jegy pillanatok alatt elfogyott az Orosz Nagydíjra. Egyre több és több néző járulhat majd így hozzá a versenyek jobb atmoszférájához, amit a Forma-1-es cirkusz tagjai, különösen a versenyzők nagyon hiányolnak.
Mi történt tavaly?
2019-ben sokáig úgy tűnt, hogy az oroszországi, a Ferrari hétvégéje lesz, de végül a két Mercedes-pilóta – Lewis Hamilton és Valtteri Bottas – állhatott a dobogó tetejére a vasárnapi Forma-1-es Orosz Nagydíjon. Az Ezüst Nyilak továbbra is verhetetlenek voltak Szocsiban. A rajtelső Charles Leclerc a bronzérmes helyre tudta célba kormányozni a Ferrarit, miközben csapattársa, az első helyen is autózó Sebastian Vettel autója meghibásodása miatt kiesett.
A verseny és a pálya
Az Orosz Nagydíj szeptember 27.-én, helyi idő szerint 14.10-kor veszi kezdetét (nálunk 13.10-kor). Az 5,848 km hosszú Szocsi Autodromon a pilóták egy 53 körös versenyen mérik össze tudásukat. A teljes versenytáv 309.745 km. A pályarekordot Lewis Hamilton (Mercedes) futotta meg tavaly. Ideje 1 perc 35.761 másodperc volt. A versenypálya részben egy állandóan használt útszakaszból, részben egy utcai pályából áll és elég trükkös lehet. Minden tekintetben jó autóbeállításra van itt szükség, hiszen lassú és gyors kanyarokból, s egy nagyon hosszú egyenesből áll a pálya. Emellett a szezon egyik leghosszabb állórajtja is itt történik. A pálya elég széles, alacsony rázókövekkel, így a kanyarokat is lehet használni verseny közben.
2019-ben Lewis Hamilton nyerte meg az Orosz Nagydíjat, tehát Mercedes-siker született. A brit pilóta ideje 1:33:38.992 volt. A második helyezett Valtteri Bottas lett, míg Charles Leclerc (Ferrari) állhatott fel a dobogó harmadik fokára.