A Forma-1-es versenynaptárban éppen hogy csak debütáló Indiai Nagydíj után egy szintén elég új és utána szezonzáró futamként egy elég régi verseny következik. Azután, hogy 2009-ben és 2010-ben szezonzáró futamként üdvözölhettünk a nagyon új Abu-Dhabi Nagydíjat, addig idén a Brazil Nagydíj zárja az évet. Így a hétvégén a tavaly elég unalmasra sikerült Abu-Dhabi futam következik.
A Yas Marina pályán 2010-ben megrendezett futam egyértelműen Sebastian Vettel versenye volt, az események az ő kezére játszottak. Csak egyszer került az egyéni ponttábla élére a német pilóta, de azt a legjobbkor tette, az utolsó futamon. Igen hullámzó szezon után ugyanis az Abu-Dhabi Nagydíj győzelmével a Red Bull pilótája megnyerte a 2010-es Forma-1-es világbajnokságot és ezzel minden idők legfiatalabb Forma-1-es világbajnoka lett.
Fernando Alonso ellenben elég keserű szájízzel gondolhat az elmúlt évi viadalra. Nagyon nehéz a pályán az előzés, s a világbajnoki címre esélyes spanyol beszorult Nico Rosberg, Vitalij Petrov és később Robert Kubica mögé. Ott körözött mögöttük, előzésre képtelenül, így a verseny végén nem maradt más neki, mint hogy csalódottságában mérgesen mutogasson az oroszra. Petrov bár nem tartotta fel a spanyol ferrarist, de nem is könnyítette meg a dolgát. Emiatt az eset miatt sok kritika érte a Yas Marina pályát. A verseny szervezői így elkezdtek azon gondolkodni, hogy átépítik az aszfaltcsíkot a könnyebb előzés érdekében. A 2011-es szabálymódosítások miatt azonban ezzel még egy évet várnak, hiszen majd minden verseny izgalmasabb lett általuk. Inkább megnézik, hogy hogyan alakul az idei verseny, s ha még így is csalódást kelt, akkor azonnal elkezdik az átépítést.
Aki pedig biztos abban, hogy nem fog csalódást kelteni a versenyen, az nem más, mint Lewis Hamilton, aki hiszi, hogy a McLaren csapat győzhet Abu Dhabiban. Bár Vettel megnyerte a legutóbbi két futamot, mégis hiszi a brit pilóta, hogy a hosszú egyenesek és a lassú kanyarok fekszenek majd a McLarennek. „Lehet, hogy a Red Bull és Sebastian (Vettel) megszerezte mindkét világbajnoki címet, de biztos vagyok abban, hogy a szezont győzelemmel zárjuk. Két nagydíjat nyertem idén, és szeretném ezt megduplázni az év végére!” – nyilatkozta Hamilton nem kevés önbizalommal. Hogy így lesz-e, az hamarosan kiderül a hétvégi Abu-Dhabi Nagydíjon, a Yas Marina pályán.
A pálya és a verseny
A Yas Marina pálya már nem új a mezőny számára. A pályát az előző években finom homokréteg takarta, ami szemcsésedéshez vezetett, s az új beton puha és sötét volt. Elég nehéz a pálya a pilóták szemszögéből, hiszen 20 kanyar található rajta, amelyből különösen a hosszú egyenes és az utána következő nyolcas kanyar tűnik ki. A verseny nappali fénynél kezdődik és sötétben fejeződik be, s ez hatással van a beton hőmérsékletére, amely legalább 7-8 fokkal eshet napnyugta után.
A pálya érdekessége, hogy bárhol is ül a néző, nagyjából a pálya 30 %-át látja. Ez nagyon látványos. A főlelátók mindegyike fedett. A mezőny számára érdekesség, hogy a bokszutca kijárata tulajdonképpen egy alagút.
Az 55-körös Abu-Dhabi Nagydíj november 13.-án helyi idő szerint 17 órakor (nálunk 14 órakor) veszi kezdetét a Yas Marina pályán. A pálya hossza: 5,554 km, a teljes versenytáv 305,355 km. A pályarekordot Sebastian Vettel tartja (2009-ből), ideje 1 perc 40,279 másodperc.
2010-ben Sebastian Vettel állhatott a dobogó tetejére, ideje 1:39:36.837 volt. A második és harmadik helyen a két mclarenes pilóta, Lewis Hamilton és Jenson Button ért célba.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!