Nagy múlttal rendelkezik a hétvégi futam, hiszen 1950 óta minden évben rendeznek Nagy-Britanniában Forma-1-es Nagydíjat. Angliát az autósportok bölcsőjeként is aposztrofálják. Jim Clark, Alain Prost, Nigel Mansell, Jack Brabham, Niki Lauda és Michael Schumacher három vagy több alkalommal is felállhatott itt a dobogó tetejére. A Brit Nagydíj-győzelem így nem meglepő módon több pilótának is szerepel a bakancslistáján.
2011-ben az a Fernando Alonso nyerte meg ezt a futamot, aki az elmúlt futamon, Valenciában győzedelmeskedett. Ennek ellenére nem lehet megmondani ebben a kiegyenlített mezőnyben, hogy a Ferrari pilótája át tudja-e menekíteni formáját erre a hétvégére is. Ebben az esetben egyedülálló módon triplázna az idei szezonban. Egy biztos, a hozzáértők szerint lesz még olyan győztes ebben a szezonban, aki még ebben az évben nem állhatott fel a dobogó tetejére.
Ami a hétvégi esélyeket illeti, a Mercedes és a Force India csapatvezetői szerint a Red Bullnak jó esélyei vannak ezen a pályán, s igazából itt dől el, hogy milyen formában lesz a többi futamon. „Silverstone az a pálya, amelyen a jó aerodinamikai csomag gyümölcsöző lehet, s megláthatjuk, hogy hol tart jelenleg a Red Bull. Várhatóan gyorsak lesznek az autói, s így a csapatoknak szemmel kell majd tartaniuk őket.” – szögezte le Bob Fernley, a Force India vezetője. Mint ismeretes, Sebastian Vettel domináns szerepet játszott a két héttel ezelőtti Európai Nagydíjon, Valenciában. Autója műszaki meghibásodása miatt végül a németnek fel kellett adnia a futamot, de addig olyan könnyedséggel uralta a versenyt, hogy az aggodalomra adhat okot a többi csapat számára, nehogy visszatérjen a repülő bikák Forma-1-es uralma.
A Mercedes csapatvezető Ross Brawn szerint azonban lehetséges, hogy a valenciai jó forma nem csak a kitűnő aerodinamikai teljesítménynek volt köszönhető, hanem annak is, hogy jól ki tudták aknázni az abroncsokban rejlő lehetőségeket. A Pirelli a kemény és a lágy abroncsait viszi Silverstone-ba. Az angliai pálya egyetlen hátránya a megjósolhatatlan időjárás. Egyenlőre elég esősnek és szelesnek ígérkezik a hétvége. Ez nem túl biztató a csapatok számára, elég mozgalmas időmérő edzés és verseny várható így a nézők nem kis örömére.
A verseny és a pálya
A Silverstone-i pályát 2010-ben átépítették, s kiegészült az új Aréna résszel. A lassú és gyors kanyarok elegye azt a célt hívatott kiszolgálni, hogy a nézők jobban átlássák a pályát és az előzési manővereket. Ez a rész majd 0.8 km-el hosszabbította meg a pályát, így ez lett a versenynaptár egyik leghosszabb pályája. Az átlagsebesség várhatóan nem változik meg, s miközben gyors marad a pálya, kevésbé fog az erős motorral rendelkező autóknak kedvezni. A motorerősségnek azért fontos szerepe marad a pálya gyors részein, főleg a gyors kanyarokban. A Silverstone-i pálya nem csak az autóknak és pilótáknak, de az abroncsoknak is nagy kihívás. A pálya a lassú, közepes és gyors kanyarok megfelelő elegye. A gyors szakaszok miatt nagy figyelem hárul majd az abroncskopásra, emiatt nagyon elővigyázatosan választanak majd az istállók gumikat.
Az 52-körös Brit Nagydíj július 8.-án helyi idő szerint 13 órakor (nálunk 14 órakor) veszi kezdetét. A pálya hossza: 5,891 km, a teljes versenytáv 306,198 km. A pályarekordot Fernando Alonso tartja 2010-ből, ideje 1 perc 30,874 másodperc. 2011-ben Fernando Alonso szerezte meg a győzelmet Silverstone-ban, így tehát Ferrari-siker született. A spanyol pilóta ideje 1:28:41.196 volt. A második és harmadik helyezett a Red Bull két pilótája, Sebastian Vettel és Mark Webber lett.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!