Az előzetesen jósolt viharos-esős időjárás szerencsére elkerülte Mexikóvárost, és az Autodromo Hermanos Rodriguez pályát, így akadálytalanul lezajlott a versenyhétvége az átépített magaslati pályán. Nico Rosberg nagyon bosszúsan hagyta el az austini pályát egy héttel ezelőtt, s eltökélt volt a visszavágásra. Mexikóban megrázta magát a német pilóta, kilőtt a rajtnál és a biztonsági autós periódus ellenére maga mögött tartotta brit csapattársát. „Ez tényleg az idei év legszebb dobogós helyezése, kitűnő hely a győzelemre.” – mondta Rosberg a dobogón az őt körülvevő 100 ezres tömeg felé. Bár az élen való körözés közben pihenésre nem sok ideje volt az újdonsült apukának, azért Hamilton soha nem került olyan helyzetbe, hogy megkörnyékezze őt a verseny során. A címvédő világbajnok utólag úgy magyarázta ezt, hogy amint négy-öt kocsinyi távolságra megközelítette az előtte haladó Rosberget, a német autójának turbulenciája lehetetlenné tette az előzést. Autója, amely elmondása szerint kitűnő aerodinamikával rendelkezik, azonnal tapadást vesztett, ahogy közelített Rosberg autója felé. A győzelme és Vettel kiesése révén Nico Rosberg ismét második az egyéni ponttáblán 21 pontos előnnyel. A biztonsági autót Sebastian Vettel 52. körben bekövetkezett balesete miatt küldték a pályára.
A Ferrari idén az egyetlen csapat, amely igazán a Mercedesek nyomába tudott szegődni, de most a maranellói csapat autói sem jelentettek akadályt az élen haladó duó számára. Sebastian Vettel már a rajtnál defektet szedett össze, amikor összeakadt Daniel Ricciardo autójával. Később, a 18. körben kicsúszott a pályáról, majd az 52. körben a hetes kanyarban elvesztett az uralmat autója felett és kiesett a versenyből. Ez volt a német pilóta idei első kiesése, ráadásul elvesztette az egyéni ponttábla második helyét. Csapattársa, Kimi Raikkönen sem járt jobban. Ő is kiesett egy koccanást követően. Miután az első két helyen masszívan haladt a két ezüst nyíl, a harmadik helyért kezdődött nagy harc. A Williams két bokszbeállásos stratégiára váltott az ötödik helyen haladó Valtteri Bottas esetében. Bottas pedig elkezdett menetelni előre a mezőnyben, s eközben a 19. helyről rajtoló honfitársával, Kimi Raikkönnenel találkozott össze. Az ötös kanyarban való kanyarodás során összeért a két finn autója, amit Raikkönen autójának jobb hátsó felfüggesztése bánta.
Bottas autója nem sérült, így a bokszba távozó Ricciardo után Kvjatot is kielőzte a harmadik helyért. Mikor megkaparintotta a harmadik helyet, már senki nem tudta letaszítani onnan. Kanada után ismét dobogóra állhatott a Williams pilótája. Danyiil Kvjat végig kitűnően versenyzett, végül a motorerő különbség döntött arról, hogy az orosznak be kellett érnie a negyedik helyezéssel. Azzal vigasztalódhat, hogy növelte előnyét az egyéni ponttáblán ausztrál csapattársa előtt. Ricciardo az ötödik helyre kormányozta célba Red Bullját. A Williams elégedett lehet, hiszen az Olasz Nagydíj óta most sikerült először újra az első tízbe célba érnie mindkét pilótájának, igaz nem olyan előkelő helyen, mint Monzában. Felipe Massa erőfeszítései ugyanis a hatodik helyhez voltak elegendőek.
Bár nagyon hajtott Sergio Perez, hogy hazai közönség előtt bizonyítson, most mégis csapattársa, Nico Hülkenberg ért célba jobb helyen. A Force India két pilótája lett a hetedik és nyolcadik. Perez mégis megdobogtatta a kilátogatók szívét, hiszen a stadion részben kielőzte Max Verstappent, aki végül kilencedik lett. Az első tizet Romain Grosjean zárja. A Honda motor küzdött a magaslati levegővel, Jenson Button az időmérő edzésen nem tudott rajthoz állni, Fernando Alonso pedig mindjárt a verseny elején kiesett. Bár a spanyol tudta, hogy alig pár kört fog tudni megtenni, a rajongók kedvéért mégis rajthoz állt (!). A mozgalmas USA Nagydíj után egy héttel egy igen különleges pályán megrendezett mexikói futam nem hozott nagyon mozgalmas versenyt. Ennek a szervezők örülhettek igazán, de azért a rajongók sem maradtak élmény nélkül. Sokak véleménye szerint jó, hogy Mexikóváros ismét felkerült a Forma-1-es térképre.
2015-ös Mexikói Forma-1-es Nagydíj eredménye
1. Nico Rosberg Mercedes 1:42:35.038 2. Lewis Hamilton Mercedes + 1.954 3. Valtteri Bottas Williams + 14.592 4. Danyiil Kvjat Red Bull + 16.572 5. Daniel Ricciardo Red Bull + 19.682 6. Felipe Massa Williams + 21.493 7. Nico Hülkenberg Force India + 25.860 8. Sergio Perez Force India + 34.343 9. Max Verstappen Toro Rosso + 35.229 10. Romain Grosjean Lotus + 37.934 11. Pastor Maldonado Lotus + 38.538 12. Marcus Ericsson Sauber + 40.180 13. Carlos Sainz Toro Rosso + 48.772 14. Jenson Button McLaren + 49.214 15. Alexander Rossi Marussia Ferrari + 2 kör 16. Will Stevens Marussia Ferrari + 2 kör 17. Felipe Nasr Sauber Nem ért célba 18. Sebastian Vettel Ferrari Nem ért célba 19. Kimi Raikkönen Ferrari Nem ért célba 20. Fernando Alonso McLaren Nem ért célba
A Forma-1-es mezőny tagjai egy kicsit kifújhatják magukat, hiszen csak két hét múlva (2015. november 15.) folytatódik a szezon. A mezőny marad a dél-amerikai kontinensen, hiszen a sokáig szezonzáró futamként funkcionáló Brazil Nagydíj következik Sao Paolóból.
A világbajnokság eredménye a Mexikói Nagydíj után
Pilóták: 1. Lewis Hamilton 345 pont 2. Nico Rosberg 272 pont 3. Sebastian Vettel 251 pont 4. Valtteri Bottas 126 pont 5. Kimi Raikkönen 123 pont 6. Felipe Massa 117 pont 7. Danyiil Kvjat 88 pont 8. Daniel Ricciardo 84 pont 9. Sergio Perez 68 pont 10. Max Verstappen 47 pont Konstruktőrök: 1. Mercedes 617 pont 2. Ferrari 374 pont 3. Williams 243 pont 4. Red Bull 172 pont 5. Force India 112 pont 6. Lotus 71 pont 7. Toro Rosso 65 pont 8. Sauber 36 pont 9. McLaren 27 pont
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!