„Nagyszerű hétvégén vagyok túl Szingapúrban. Daniel a végén persze megpróbált utolérni, de sikerült magam mögött tartani. Nagyon, nagyon boldog vagyok. Nem tudtam ugyanakkor bemenni a bokszba, mint Daniel, mivel a forgalomban voltam. Az egész autó a határon ment, ahogy mindig is Szingapúrban. Nagyon kielégítő ilyen versenyeken autózni.” – szögezte le a versenygyőztes német. Nico Rosberg a hétvégi győzelmével belépett a szingapúri győzteseket tartalmazó elit klubba, amelyben ezzel négyre nőtt a létszám. A német pilóta ezt a győzelmét majdnem domináns rajtcél győzelemmel szerezte meg. Nem volt azonban könnyű dolga, hiszen a megtáltosodott Daniel Ricciardo – akit az utolsó 12 körben friss szuperlágy abroncsai is repítettek – nagyon megközelítette az élen haladó McLarenest. Utolérni viszont nem tudta, s csekély, 0,4 másodperces lemaradással ért célba a második helyen. A Rosberg-Ricciardo duó így is tett róla, hogy a verseny utolsó tíz köre izgalmasan teljen, ha az első része nem is hozott nagy meglepetést. Lewis Hamilton végig küszködött, hogy meg tudja tartani tempóját, s azon ügyködött, hogy maga mögött tartsa Kimi Raikkönent a Ferrarival.
A verseny rajtja nem sikerült simán. Max Verstappen lassú rajtja miatt Carlos Sainz kitört jobbra, hogy kikerülje a Red Bullt. Ekkor azonban elkapta Nico Hülkenberg autóját, amely megfordult a célegyenesben és összetört. A német versenyének vége volt. Ekkor biztonsági autós fázis következett, amíg eltakarították a törmeléket a pályáról. Két kör elég is volt erre, bár egy pályamunkás még a pályán volt, mikor újraindították a versenyt. Szingapúrban sötétben, lámpafénynél folyt a verseny, de még az este folyamán is elviselhetetlen hőség uralkodott. Ez embernek és gépnek egyaránt nagyon megerőltető. A két Mercedes-pilóta autóik fékjeinek túlmelegedésével küzdöttek. Míg Rosberg elvolt vele, addig Hamilton fékjei a 32. körben blokkoltak és emiatt csak elég szélesen tudta bevenni a kilences kanyart, s ez segítette Raikkönent abban, hogy megkaparintsa a harmadik helyet.
Mivel Hamilton verseny közben nem tudta volna a finn pilótát kielőzni, így a ’B tervre’ váltottak. A 45. körig tövig nyomta a gázt, majd szuperlágyakra váltott, így nagyobb esélyekkel érhette volna be Raikkönent, vagy rákényszerítették volna a Ferrarit, hogy a finnt is hívja be a bokszba. A terv be is jött, a Ferrari ez utóbbit választotta, s Hamilton vissza tudta kaparintani a bronzérmes helyet. A Ferrari ennek ellenére is egész jó hétvégét zárt. Az időmérő edzésen balszerencsés Sebastian Vettel végül a rajtrács utolsó helyéről indulva az ötödik helyet szerezte meg. A hatodik a rosszul rajtoló Max Verstappen lett. A rajt után a holland a nyolcadik helyre esett vissza, majd egész este próbálta visszaverekedni magát a mezőnyben. Fernando Alonso jól jósolta meg a McLaren szereplését Szingapúrban. Bár az ötödik helyen is autózott a verseny során, végül a hetedik helyezésével fontos pontokat szerzett magának és csapatának. A spanyol pilóta szerint csapata ezután még jobb lesz, különösen a szezonzáró Abu Dzabi futamon.Nem futott rosszabbul a Force India pilótája, Sergio Perez sem, aki a 17. helyről rajtolva ért végül célba a nyolcadikon. Az ő teljesítményének is köszönhető hogy a Williams-Force India macska-egér játékot most ez utóbbi csapat nyerte meg, s ha csak egy ponttal is, de ismét kielőzte azt a konstruktőrök között.
A kilencedik helyen Danyiil Kvjat ért célba, s szerezte meg első pontjait a Toro Rossóval a Brit Nagydíj óta. Csapattársa, Carlos Sainz autója megsérült a rajt utáni ütközésben, s végül csak körhátrányban tudott célba érni. Az utolsó pontot a Renault és Kevin Magnussen szerezte meg. Jól jött már ez a pont a francia gyártónak, aki az Orosz Nagydíj óta nem szerzett pontokat, s május elseje már jó régen volt. Hárman nem értek célba Hülkenberg mellett. A Williams csalódást keltő versenyen van túl. A frissen házasodott Valtteri Bottas érintett volt a rajt után balesetben, s később kénytelen volt kiállni a versenyből. Button autója technikai meghibásodása miatt esett ki, miközben Romain Grosjean el sem tudott rajtolni. Bár úgy volt, hogy autóját a rajtig rendbe hozzák, ez végül nem sikerült. Rendkívül bosszús volt a francia pilóta, joggal.
2016-os Szingapúri Forma-1-es Nagydíj eredménye
1. Nico Rosberg Mercedes 1:55:48.950
5. Daniel Ricciardo Red Bull + 0.488
2. Lewis Hamilton Mercedes + 8.038
4. Kimi Raikkönen Ferrari + 10.219
5. Sebastian Vettel Ferrari + 27.694
6. Max Verstappen Red Bull + 1:11.197
7. Fernando Alonso McLaren + 1:29.198
8. Sergio Perez Force India + 1:51.062
9. Danyiil Kvjat Toro Rosso + 1:51.557
10. Kevin Magnussen Renault + 1:59.952
11. Esteban Gutierrez Haas + 1 kör
12. Felipe Massa Williams + 1 kör
13. Felipe Nasr Sauber + 1 kör
14. Carlos Sainz Toro Rosso + 1 kör
15. Jolyon Palmer Renault + 1 kör
16. Pascal Wehrlein Manor + 1 kör
17. Marcus Ericsson Sauber + 1 kör
18. Esteban Ocon Manor + 2 kör
19. Jenson Button McLaren Nem ért célba
20. Valtteri Bottas Williams Nem ért célba
21. Nico Hülkenberg Force India Nem ért célba
22. Romain Grosjean Haas Nem rajtolt el
Két hét múlva (2016. október 2.), a Malajzai Nagydíjjal folytatódik a szezon. 2015-ben Sebastian Vettel nyerte meg ezt a futamot, s a két Mercedes a dobogó második és harmadik fokán osztozkodott. Újdonság, hogy az eddigi tavaszi időpont helyett, idén ősszel rendezik meg ezt az ázsiai versenyt.
A világbajnokság eredménye a Szingapúri Nagydíj után
Pilóták:
1. Nico Rosberg 273 pont
2. Lewis Hamilton 265 pont
3. Daniel Ricciardo 179 pont
4. Sebastian Vettel 153 pont
5. Kimi Raikkönen 148 pont
6. Max Verstappen 129 pont
7. Valtteri Bottas 70 pont
8. Sergio Perez 66 pont
9. Nico Hülkenberg 46 pont
10. Felipe Massa 41 pont
Konstruktőrök:
1. Mercedes 538 pont
2. Red Bull 316 pont
3. Ferrari 301 pont
4. Force India 112 pont
5. Williams 111 pont
6. McLaren 54 pont
7. Toro Rosso 47 pont
8. Haas 28 pont
9. Renault 7 pont
10. Manor 1 pont
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!