Azután, hogy Malajziában morálisan megkérdőjelezhető döntéseket hoztak némely csapatnál, a rajongók kíváncsian várják mit tartogat a hétvégi futam. A Malajziai Nagydíjon három boldognak egyáltalán nem tűnő fáradt pilóta állt a dobogón. Sebastian Vettel ezúttal győzelemre tudta váltani az első rajtkockát, míg csapattársa, a végtelenül csalódott Mark Webber második lett. A bronzérmes helyezés azé a Lewis Hamiltoné lett, aki saját bevallása szerint is a csapatának köszönhetően ért célba csapattársa, a negyedik helyezett Nico Rosberg előtt. Az azóta eltelt három hétben az újságok tele voltak, az érintett pilóták, valamint a döntéshozók és persze szakértők nyilatkozatataival, érveivel és ellenérveivel. Mark Webber pedig egyenlőre úgy néz ki a pletykákkal ellentétben marad a Red Bullnál.
Ami a hétvégi versenyt illeti, megjósolhatatlan a végkimenetele, s az errefelé jellemző változékony időjárás sem könnyíti meg a résztvevők dolgát. Erre a pályára és időjárási viszonyokra olyan autóra van szükség, amely különböző körülmények között is jól teljesít. A stratégia megválasztásánál is főhet a csapatvezetők feje. Bár ez a versenypálya hasonló a malajziaihoz (ami az elmúlt futam helyszíne volt), az időjárás mégis nem annyira forró és párás. Ezúttal is nagy hangsúly helyeződik az abroncsokra, hiszen a hőmérséklet gyakran alacsony és a puha pályafelület is teljesen más, mint az első két futamon. Röviden, a pálya eléggé eszi a gumikat.
Az utóbbi években Mercedes motorral futó autók értek el sikereket Sanghajban. 2010-ben kettős McLaren-győzelem született Sanghajban. 2011-ben Lewis Hamilton (McLaren), 2012-ben pedig Nico Rosberg (Mercedes) győzött. Látva e két csapat idei formáját, kicsi az esély, hogy ez a tendencia folytatódik az idei szezonban.
A verseny és a pálya
Az 5,451 km hosszú kínai pályát szintén a német sztárdizájner, Hermann Tilke tervezte. Jellemzően elég kanyargós, s a kanyarok döntő többsége lassú. Emellett a pályán található egy rövid, de gyors szakasz is. Három egyenes szektoron bár nehéznek tűnik, de azért lehetséges az előzés. Az első kanyar beszűkül, ami izgalmassá teheti a verseny rajtját. Az 56-körös Kínai Nagydíj április 14.-én helyi idő szerint 15 órakor (nálunk reggel 9 órakor) veszi kezdetét. A pálya hossza: 5.451 km, a teljes versenytáv 305.066 km. A pályarekordot még mindig Michael Schumacher tartja (2004-ből), ideje 1 perc 32.238 másodperc. 2012-ben Nico Rosberg (Mercedes) nyerte meg a futamot. A brit pilóta ideje 1:36:58.226 volt. A második helyezett Sebastian Vettel (Red Bull) lett, míg a bronzérmes helyen csapattársa, Mark Webber ért célba.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!