Majd egy hónap kihagyás után itt az ideje, hogy ismét munkába álljanak a kipihent pilóták és Forma-1-es “munkások”. A versenyszezon második felét a Forma-1-es csapatok az egyik legrégebbi pályán, Spa-Francorchamps-ban nyitják meg. Mindenki rajong ezért a pályáért, ezért a futamért. Ráadásul a különleges mikroklímával rendelkező ardenneki pályán az időjárás sokszor fordulatos futamot hoz. A 33. Magyar Nagydíj ezúttal nem bővelkedett izgalmakban, de így is nagyon jó emlékekkel távoztak tőlünk a Forma-1-es csapatok. Bár előzetesen a Red Bull pilótáit hozták ki fő esélyesként a magyar pályán, mégsem rúgott labdába a milton keynesi csapat. A Hungaroringre kilátogató nagy számú lelkes Ferrari-rajongó is csalódhatott, hiszen végül a Mercedes pilótája, Lewis Hamilton győzedelmesekedett a forró mogyoródi pályán. Azért a maranellóiak sem távoztak üres kézzel. Sebastian Vettel és Kimi Raikkönen állhatott fel a dobogó alsó fokaira. Hamilton ezzel a győzelmével tovább növelte előnyét a világbajnokságban, s jó úton halad ötödik világbajnoki címe felé.
A hétvégén Belgiumban elkezdődik a 2018-as Forma-1-es szezon második része. A mezőny kipihenten és újult erővel vág bele a munkába. Nehéz megjósolni a hétvégi futam győztesét, de az biztos, hogy az elmúlt hét évben a jelenlegi mezőnyből csak Hamilton és Vettel tudott kétszer nyerni ezen a pályán, míg Ricciardo is elmondhat egy győzelmet. Igaz, míg Vettel még a Red Bull színeiben állhatott fel a dobogó legfelső fokára, addig Hamilton, aki jelenleg amúgy is nagyon jó formában van, mindkét győzelmét egy Mercedes volánja mögött húzta be. A brit Németországban és Magyarországon is győzött, s minden bizonnyal azon lesz, hogy a rendkívül kedvelt spái pályán is ő állhasson a dobogó tetején.
A belga futam végkimenetelébe az időjárás is beleszólhat, amely az Ardennekben annyira kiszámíthatatlan, hogy itt az sem ritka, hogy a pálya egyik részén esik az eső, míg máshol verőfényes napsütés van. Jelenleg egész hétvégére záporokat és zivatart jósolnak az időjósok Spa területére, ami alaposan megkeverheti a lapokat. A Forma-1-es pilóták nagy örömmel indítják a szezon második részét egy mindenki által nagyon kedvelt, ikonikus pályán. A kiszámíthatatlan időjárás, a gyönyörű helyszín a hegyek között, a pálya vonalvezetése mind-mind hozzájárulnak ehhez. A kedvenc kanyarok között van az itt található híres Eau Rouge (Vörös Víz), amely egyben a versenynaptár egyik legizgalmasabb kanyarja, de a favoritok között ott van a Pouhon vagy éppen a Blanchimont is.
Pilótapiaci változások
Nem pihenhettünk sokat a nyári szünetben. Sok új hír látott napvilágot a jövő évi pilótamozgások kapcsán. Amit jelenleg tudni lehet az az, hogy Daniel Ricciardo 2019-től a Renault-nál fog versenyezni, s helyére a Red Bull Pierre Gaslyt igazolta le. A jelenleg a Renault pilótájaként versenyző Carlos Sainz Fernando Alonso helyét veszi majd át a McLarennél. A hánytatott sorsú Alonso az uborkaszezonban bejelentette, hogy a következő szezonban már nem láthatjuk őt a Forma-1-ben versenyezni, de a további terveibe nem avatta be a nagyérdeműt. Többen tudni vélik, hogy az amerikai Indycar sorozatban folytatja. Egyébként a múlt hétvégi hat órás Silverstone-i WEC futamon rajthoz állt harmadmagával, s bár Buemivel és Nakajimával megnyerték a versenyt, később mindkét Toyotát diszkvalifikálták, így elvették a győzelmüket.
“Bár a Forma-1 elvonult nyári szünetre, úgy érzem, hogy sok történt Magyarország óta! Örömmel jelentem be, hogy meghoztam a döntésemet 2019-re, de ez semmiképpen sem térít el az én és csapatom idei terveitől. Sok még a dolgunk, nagyon várom már, hogy ismét autóba üljek a második szabadedzésen. Bár többet versenyeztem idén, mint bárki más a mezőnyben, például a múlt hétvégén is Silverstone-ban a WEC-ben, már alig várom, hogy ismét autóba üljek Spában. Ez a versenynaptár egyik legjobb pályája, és általában nagy élvezet.” – szögezte le a spanyol pilóta. A Belga Nagydíj első szabadedzésén Lando Norris ülhet majd be Alonso autójába. Érdekesség, hogy a Formula-E-t megnyerő volt Forma-1-es pilótát, Jean-Eric Vergne-t is megkeresték a Forma-1-ből egy jövőbeli ülés kapcsán. A francia már azt hihette, hogy nem fog visszatérni, s most mégis megnyílt egy lehetőség számára. Hogy hol, az egyelőre titok.
A verseny és a pálya
A pálya tulajdonosai a 2006-os évet – amikor nem rendezték meg ezt a futamot – arra használták fel, hogy felújítsák a pálya bokszait és a paddock részét (itt találhatók a csapatok szervizkamionjai és vendéglátó egységei, a motorhome-ok). Ezen kívül a célegyenes előtti kanyaron is munkálatok folytak. Bár azóta sok év telt el, nem hiányozhat ez a futam az egyre bővülő versenynaptárból, pedig sok-sok ország áll sorban a versenyrendezési jogért. Spa ikonikus, nem maradhat ki. Ez egy nehéz pálya, amelyen nagyon keményen kell dolgoznia a pilótáknak. A maximális sebesség túllépheti a 320 km/órát, miközben vannak olyan helyek, ahol csak minimális sebességgel, vagyis 50 km/órával lehet hajtani.
A 44-körös Belga Nagydíj augusztus 26.-án helyi idő szerint 15.10-kor veszi kezdetét. A pálya hossza: 7,004 km, a teljes versenytáv 308,052 km. Az új pályarekordot is Sebastian Vettel tartja 2017-ből 1 perc 46,577 másodperces idővel.