A Forma-1-es csapatok szinte hazajárnak már Barcelonába, hiszen a szezon előtti téli tesztek itt szoktak folyni, s ez nem volt másként idén sem. Február végén és március elején két közös tesztet hajtott végre a mezőny a napsütötte Barcelonában. Ekkor már sejteni lehetett az idei erőviszonyokat, a Mercedes dominanciája mellett a Ferrari is szép eredményeket tett le az asztalra.
A 2017-es Forma-1-es szezon eddig elég kiegyenlítetten alakul. Két lebilincselő és két unalmas futamon vagyunk túl, s a Mercedes-Ferrari harc hozza a Forma-1-től folyamatosan elvárt izgalmakat. A Red Bull sajnos nem olyan jó, mint ahogy reméltük volna, így Max Verstappen feltehetően nem ismétli meg tavalyi történelmi győzelmét a katalán aszfaltcsíkon. A Red Bullnál történő debütálása első futamát megnyerte akkor a fiatal holland és hozta a szezon első európai futamának szenzációját. Ami a mostani mezőnyt illeti, nem csak a két éllovas és a Red Bull, hanem az energiaitalos csapat és a mezőny hátralévő része között is nagy az űr.
A Circuit de Catalunya az első olyan pálya idén, ahol a kisebb és a nagyobb csapatok is a szezon első nagyobb és fontosabb változtatásait bevetik. Mivel itt mindenki közel van a főhadiszállásához, könnyebb az alkatrészek pótlása és az európai futamok során a csapatok könnyebben tudnak reagálni a különféle változtatási kényszerekre. Bár a Mercedes és a Ferrari idén közelebb került egymáshoz, a szakértők azt várják a hétvégétől, hogy a címvédő világbajnok csapat egy nagy lépést tesz itt majd előre, s kimutatja a foga fehérjét.
Tudvalévő, hogy a Mercedes hosszú tengelytávja 8 kg-al több az ideálisnál, amit meg kell oldania a brackley-i csapatnak a Spanyol Nagydíjra. Ha ez sikerül, akkor az aerodinamikai és motorfejlesztésekkel együtt nagyot léphetnek előre az Ezüst Nyilak. Eközben a Ferrari, amely nagyon jól kezdte meg az idei szezont, az év közbeni fejlesztéseivel az előző években nem tudott hatékony változást elérni. Ha a tendencia folytatódik, a maranellóiak lemaradhatnak a Mercedes mögött.
Az abroncsválasztás sem lesz egyszerű a hétvégén. Bár a téli tesztek során ezen a pályán az ultralágy és szuperlágy abroncsokat részesítették előnyben a csapatok, a Pirelli valamilyen oknál fogva mégsem ezeket, hanem a keményebb abroncsokat viszi a katalán fővárosba. „A keményebb abroncsokkal megyünk idén először Barcelonában. Nem tudom, hogy ez segítség-e nekünk, s nem hiszem, hogy bárkinek is jó lenne. Az abroncsok már így is nagyon tömörek, így a még keményebb összetételűek túl kemények lesznek erre a pályára. A verseny érdekében remélem, hogy forróság lesz a futam alatt, mert akkor fognak jól működni ezek a keményebb gumik. Hidegben azonban mindenki küszködni fog.” – szögezte le Daniel Ricciardo.
Rossz hír lehet a csapatoknak, hogy forróságot egyelőre nem jósolnak a hétvégére. Túlnyomóan napos idő várható a versenyhétvége alatt. A szokásos változékonysággal viszont valószínűleg most is kell számolnia a csapatoknak, viszont a napos órákra is csak 22-23 fokot prognosztizálnak.
Indy 500
Fernando Alonso ismét ellopta a showt az Orosz és a Spanyol Nagydíj közötti időszakban. Az USA-ba utazott a McLaren spanyol pilótája, hogy tesztelést hajtson végre az Indy500-as versenyre készülve. Csak a spanyol pilóta és a Forma-1-nél remekebb teljesítménye volt címlapon ebben az időszakban.
A Honda kanosszajárása idén is folytatódik, pedig a háttérben a Mercedes mérnökei komoly segítséget nyújtottak a japán motorgyártónak abban, hogy felzárkózhasson és a motor maximálisan integrálódjon a McLaren kasznijába. Még hosszú az út, de ennek a munkának az eredményén múlhat Fernando Alonso Forma-1-es jövője. Bár ezúttal hazai közönség előtt áll rajthoz, Alonso gondolatai láthatóan inkább az Indy körül forognak. Monacót kihagyja, de Kanadában ismét rajthoz áll majd, s akkor talán már okosabbak leszünk a jövőbeni terveit illetően.
A verseny és a pálya
Ez a versenypálya igazán próbára teszi az autók aerodinamikáját, hiszen gyors és lassú kanyarkombinációkkal van tele. A hosszú célegyenes után erősen kell fékezni az első kanyarba menet, s ez azon kevés lehetőségek egyike, ahol előzni lehet a pályán. A 66-körös Spanyol Nagydíj május 14.-én 14 órakor veszi kezdetét. A pálya hossza: 4,655 km, a teljes versenytáv 307,104 km. A körrekordot Kimi Raikkönen tartja 2008-ból, ideje 1 perc 21,670 másodperc.
2016-ban Max Verstappen révén Red Bull-siker született Spanyolországban. A holland pilóta győztes ideje 1:41:40.017 volt. A második és harmadik helyen a Ferrari két pilótája, Kimi Raikkönen és Sebastian Vettel ért célba ilyen sorrendben.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!